Hoi,
Ik heb sinds een week een noodprotese onder en boven ik moet zeggen dat het echt reuze meevalt met de pijn het is goed te doen met de pijnstillers.
Ik heb wel een vraag over het slinken van mijn kaak,Moet ik de protese perse uitdoen s'nachts? ik heb ergens gelezen dat dat beter is voor het slinken tegen te gaan
Maar ik vind het geen prettig idee dat ik zonder tanden moet slapen,Wat ik beter?In of uit?
Groetjes shygirl
Ik heb sinds een week een noodprotese onder en boven ik moet zeggen dat het echt reuze meevalt met de pijn het is goed te doen met de pijnstillers.
Ik heb wel een vraag over het slinken van mijn kaak,Moet ik de protese perse uitdoen s'nachts? ik heb ergens gelezen dat dat beter is voor het slinken tegen te gaan
Maar ik vind het geen prettig idee dat ik zonder tanden moet slapen,Wat ik beter?In of uit?
Groetjes shygirl
Re: noodprotese vraagje
Ik heb mijn prothese nu 14 dagen en ik hou hem in principe in, soms doe ik alleen onder uit als ik het even zat ben en als ik ga slapen.
Ik denk dat je vooral op je gevoel moet afgaan, en je hebt hem net dus om je kaak zo snel mogelijk te laten wennen zou ik zeggen hou in zolang als het gaat.
Sterkte, ik voel heel goed met je mee
Ja inderdaad ik doe het maar op gevoel tot nu toe heb ik hem nog niet 1 keer uitgedaan behalve met spoelen natuurljik.Voor de rest gaat het wel eigenljik ik ben zelfs al geminderd met de pijnstillers en doe nu alleen ibro pillen slikken.
Ik ga vanmiddag even naar de tandarts voor de drukplekjes weg te laten halen en ik heb het idee dat mijn boven gebit iets te lang is want hij zit net onder mijn neus zeg maar...
Hoe gaat het met jou met het eten?ik kan nog niet echt door kauwen...ik heb al wel chips op haha
Nou jij ook veel sterkte nog en bedankt voor je reactie.
groetjes shygirl
Kauwen is een ramp, tenminste ik probeer te kauwen maar ik heb geen gevoel (nog) erbij. Ik heb begrepen dat het goedkomt maar dat ik geduld moet hebben. Ik eet wel maar kleine stukjes en afbijten gaat helemaal niet. Ik moet echt nadenken als ik eet en kauw. Smaak is trouwens ook anders maar ook die schijnt goed terug te komen.
Gelukkig ben ik van de pijnstillers af, ik heb geen pijn meer.
Vervelend dat je bovengebit niet goed zit. Nu maar hopen dat je tandarts je kan helpen hiermee.
Ik zag vanochtend een foto die gisteren is gemaakt en waarop ik lach en dacht zo dat is ff een mooi bek met tanden :D
Ja ben best trots op mijn lach nu en dat vergoed heel erg veel van de ongemakken die ik nog ervaar.
Groetjes