kroon/zenuw/wortel

Author:
corbosman
Posted:
di, 07/27/2010 - 16:58
Hoi allen, een jaar of 2 geleden heb ik een kroon op een kies gehad omdat de kies vertikaal gebroken was door een ongeluk. Sinds de kroon er op zit heeft het nooit echt lekker gevoeld. Maar de last is niet super erg, dus nooit echt een probleem van gemaakt.

Sinds een week of 3 heb ik echter wat meer last. Er is een duidelijke plek boven de kies die behoorlijk gevoelig is als ik er op druk. Ik heb ook ineens veel hoofdpijn en zeurdige pijn aan die kant van m'n hoofd.

Ben uiteraard naar de tandarts geweest, die vermoedde een wortel ontsteking aangezien de drukpijn precies daar zit. Een foto liet echter niks zien, maar ze zei er bij dat dat niet uitsluit dat er toch een ontsteking zit. Ze heeft ook gekeken of er niet een druk ontstond doordat de kroon te groot was. Ze heeft wat dingen bijgeslepen om dat eventueel te verminderen.

Nu 2 weken later, geen wijziging. Ik had eergister echt enorme hoofdpijn, die lijkt uit te stralen vanuit m'n kaak. Maar de dag erop helemaal niks (tenzij ik de drukpijn opzoek).

Wat ik merk is dat als ik met m'n tong de kroon aanraak, ik pijnscheutjes voel. Warmte of koude hebben geen invloed, maar zijwaartse beweging/druk wel. Ik vraag me af of er misschien toch nog een zenuw ergens tegen de pin van de kroon aan zit. Of de pin niet vast genoeg zit. Of whatever optie er nog meer is. Of toch een wortel ontsteking.

Vrijdag weer een afspraak, maar is er iemand die iets soortgelijks bekend voorkomt? Naar de kaakchirurg?