Na WKB nu fikse ontsteking

Author:
HenriekeC
Posted:
do, 08/05/2010 - 16:57
Hoi!

Afgelopen zaterdag mijn allereerste WKB gehad, aangezien ik verging van de pijn. Het was al te verwachten want de kies in kwestie gaf vaker problemen en was hij gevuld en zelfs voorzien van een laagje cement. De wkb zelf vond ik ontzettend meevallen, de verdoving was op dat moment goddelijk! De tandarts kon alleen geen foto maken aangezien ik mogelijk zwanger was. Aangezien het niet mijn eigen tandarts was (lang leve de spoeddienst!) en hij van een ontsteking uitging is er alleen een tijdelijke vulling geplaatst.

Zaterdagavond was de verdoving echter uitgewerkt en begon het opzwellen... 's Nachts nauwelijks geslapen vanwege de pijn en zondag door een hel gegaan. De hele rechterzijde van mijn gezicht was gezwollen en pijnlijk. De kies deed echter al bijna geen pijn meer. Door het kloppende gevoel wist ik het eigenlijk wel; ontsteking! Dus maar naar de weekenddienst inloop spreekuur bij dezelfde tandarts en ja hoor, de tijdelijke vulling mocht er uit en weer ging ie vijlen. Deze keer zonder verdoving en dat met een zwelling waardoor je mond maar 2 centimeter open kan :S Au! Helaas kwam er geen rommel uit en nadat hij nog even pijnlijk in m'n mond heeft zitten wroeten op zoek naar pus, ook maar geen sneetje gemaakt om de rommel er uit te laten. Ik kreeg een recept voor antibiotica mee en dat was dat. (Wat nog lastig was vanwege de mogelijke zwangerschap. De standaard kuur mag je dan namelijk niet!)

Zondagnacht veel pijnstillers geslikt en maandag beroerd wakker geworden. Alles deed pijn en dankzij de pijnstillers en de kuur was ik ook nog eens ontzettend misselijk (ik heb nl een zwakke maag dankzij een maag bacterie vorig jaar en ben bovendien overgevoelig voor pijnstillers). De pijn was echter aan het afnemen en de zwelling leek ook minder te zijn! Dinsdag was alles weer wat beter geworden. Woensdag was de eerste dag dat ik zonder pijnstillers kon doen. Helaas had dit tot resultaat dat ik ontwenningsverschijnselen kreeg en verging van de hoofdpijn (migraine niveau). De zwelling blijft minder worden, maar is nog steeds sterk aanwezig.

Nou is morgen mijn laatste dag antibiotica en ik vraag me af hoe lang het duurt voor die zwelling verdwenen zal zijn. Het doet gelukkig geen pijn, maar is erg vervelend. Ik kan mijn mond niet ver open doen en de constante druk op mijn kaak is gewoon irritant. De zwelling volgt de lijn van mijn kaak (kaakgewricht naar kin) en is keihard. Binnen in mijn mond is niets te zien, geen witte puntjes of een abces. Alleen een keiharde zwelling. Zoals te verwachten is mijn tandvlees wel rood.

Dus wat kan ik verwachten? Zal de zwelling nog een tijdje duren of moet ik morgen maar weer de tandarts bellen? In principe gaat het wel iedere dag wat beter.

Groetjes,
Henrieke
HenriekeC

Toch maar even weer de tandarts gebeld. Morgen mag ik weer langskomen, dan controleert hij de zwelling/ontsteking die er nog zit. Ik vind het prima, het doet nu tenminste geen pijn meer! Alleen best irritant, heb constant het gevoel alsof ik nog iets in mijn mond heb.
di, 08/10/2010 - 13:23 Permalink