hallo allemaal,
ik heb een probleem.
ik ben na 3 jaar weer eens naar de tandarts geweest en die vertelde mij dat ik een wortelkanaalbehandeling nodig heb.
nou is het zo, ik heb schuldhulpverlening aangevraagd en heb tijdelijk een uitkering.
ik had een agris verzekering met aanvullende tandartsverzekering, maar omdat ik een premie achterstand heb ben aangemeld bij het college voor zorgverzekeringen en is ook mijn tandarts verzekering stopgezet.
ik heb dus weinig inkomen en betaal 135 euro in de maand aan ziekenfondskosten, maar tandarts kosten vallen daar niet onder.
nu kan ik wel die kies laten trekken, alleen zit die naast mijn hoektand en zul je dus een gat zien als ik lach.
aangezien ik een mooi gebit heb ( 2,5 jaar beugel ) vind ik dat doodzonde.
ik weet dat niet slim is geweest zo lang niet naar de tandarts te gaan, maar was ook een beetje bang.
heeft iemand een idee of ik tandartskosten in termijnen kan betalen?
of dat ik misschien in aanmerking kom voor bijzondere bijstand?
en wat de kosten zijn voor een wortelkanaalbehandeling ( ik dacht zelf 300/400 euro maar weet t niet zeker )
ik zit behoorlijk in de rats nu..
groetjes bianca
ik heb een probleem.
ik ben na 3 jaar weer eens naar de tandarts geweest en die vertelde mij dat ik een wortelkanaalbehandeling nodig heb.
nou is het zo, ik heb schuldhulpverlening aangevraagd en heb tijdelijk een uitkering.
ik had een agris verzekering met aanvullende tandartsverzekering, maar omdat ik een premie achterstand heb ben aangemeld bij het college voor zorgverzekeringen en is ook mijn tandarts verzekering stopgezet.
ik heb dus weinig inkomen en betaal 135 euro in de maand aan ziekenfondskosten, maar tandarts kosten vallen daar niet onder.
nu kan ik wel die kies laten trekken, alleen zit die naast mijn hoektand en zul je dus een gat zien als ik lach.
aangezien ik een mooi gebit heb ( 2,5 jaar beugel ) vind ik dat doodzonde.
ik weet dat niet slim is geweest zo lang niet naar de tandarts te gaan, maar was ook een beetje bang.
heeft iemand een idee of ik tandartskosten in termijnen kan betalen?
of dat ik misschien in aanmerking kom voor bijzondere bijstand?
en wat de kosten zijn voor een wortelkanaalbehandeling ( ik dacht zelf 300/400 euro maar weet t niet zeker )
ik zit behoorlijk in de rats nu..
groetjes bianca
Re: wortelkanaalbehandeling maar geen geld
2/ Vraag hem om een betalingsregeling.
3/ Als hij dat niet wil, vraag hem dan of hij meer weet over wat je gemeente zou willen vergoeden (bijzondere bijstand), dat wil per gemeente nog wel eens verschillen.
4/ Als 2 en 3 beide niks opleveren, vraag dan hoe lang je nog kunt wachten met de behandeling voordat de problemen nog groter worden.
5/ Maak een spaarplan om op tijd het geld bij elkaar te hebben. Als het gaat om 300 euro, wil het ook nog wel eens lukken om dat bedrag van iemand te lenen (ouders, broer/zus, tante, ...) en met hem/haar een afbetalingsregeling te treffen. Dan kan de behandeling nu alvast beginnen.