Kaakklemmen, kiespijn en zenuwbehandeling

Author:
Miep84
Posted:
do, 08/12/2010 - 21:00
hallo,

Ik kaakklem al jaren, vaak zonder er bij na te denken.
Ik heb sinds een tijd een spalk aangemeten gekregen (enkele spalk boven)
Deze doet me verschrikkelijk zeer en vaak trek ik hem voor dat ik ga slapen er weer uit omdat ik van dat ding geen oog dicht doe.
Al een aantal keren bij de tandarts geweest en bij laten slijpen maar ondanks dat nog veel pijn, lijkt soms net een beugel die mijn tanden recht trekt.
Daarnaast druk ik ondanks de spalk nog steeds op mijn tanden en zo klemt hij super strak in mijn gebit en krijg ik hem er bijna niet meer uit.
Ik weet ook dat het wennen is met zo'n spalk maar dit doet echt pijn.

Vragen:

1) Is er een andere oplossing? andere spalk?

2) Is het normaal dat je met een spalk nog steeds klemt?

------------------------------------------------------------------------------------

ik klem dus ;-) Maar door het klemmen krijg ik zo ontzettend pijn in mijn gezicht.
Nu loop ik al weken om met een kies die pijn doet en na een foto te hebben gemaakt blijkt dat er een naad open staat van onder aan de kies tot aan de wortelpunt toe (buitenkant kies, tandvlees)
Alleen al als ik met mijn vinger aan de kies zit verrek ik van de pijn. Kou en warm niet meer te harden.
Nu heeft de tandarts mijn kies afgeslepen zodat hij de onderste kies niet raakt maar ik heb alleen maar meer pijn gekregen.
Nu gaan ze volgende week een zenuwbehandeling doen (geen probleem, kijk er naar uit) maar ik heb de volgende vraag:

1) kan ik niet beter de kies laten trekken? Die open naad van onder naar boven zit buiten de kies en ik ben bang dat een zenuwbehandeling die pijn niet weg neemt.
Of is het zo dat die naad wel zenuwpijn aan mijn tand veroorzaakt?

Alvast bedankt!