Hallo, ik ben net nieuw hier op het forum omdat ik met een probleem zit. Ik heb een redelijk slecht gebit, maar nog nooit een ontsteking aan mijn mond gehad.
Momenteel heb ik extreem last van de tand meteen links van de twee voortanden(boven). Als ik er tegenaan tik doet hij heel erg pijn, maar verder niet. Ook niet met warm/koud eten/drinken.
Nou zegt iedereen in mijn omgeving dat ik waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling moet hebben. Hier ben ik echt heel bang voor! Maandag om 3 uur moet ik naar de tandarts voor deze pijn. Wat gaat hij deze dag doen? Gaat hij meteen behandelen als hij constateerd dat het een ontsteking is?
De pijn is niet zo erg dat ik het niet uit kan houden zegmaar. Het is alleen pijnlijk wanneer ik er tegenaan tik. Wanneer ik mijn tong tegen mijn tand houd en er tegenaan tik voel ik helemaal geen pijn.
Ik hoop dat ik snel een reactie krijg!
Groeten van Hans.
Momenteel heb ik extreem last van de tand meteen links van de twee voortanden(boven). Als ik er tegenaan tik doet hij heel erg pijn, maar verder niet. Ook niet met warm/koud eten/drinken.
Nou zegt iedereen in mijn omgeving dat ik waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling moet hebben. Hier ben ik echt heel bang voor! Maandag om 3 uur moet ik naar de tandarts voor deze pijn. Wat gaat hij deze dag doen? Gaat hij meteen behandelen als hij constateerd dat het een ontsteking is?
De pijn is niet zo erg dat ik het niet uit kan houden zegmaar. Het is alleen pijnlijk wanneer ik er tegenaan tik. Wanneer ik mijn tong tegen mijn tand houd en er tegenaan tik voel ik helemaal geen pijn.
Ik hoop dat ik snel een reactie krijg!
Groeten van Hans.
Re: Heb ik een ontsteking aan mijn wortelkanaal?
hoe ging het bij de tandarts ?? vaak als ze denken dat je een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan..maken ze eerst een foto...
een wortelkanaalbehandeling is nog niet zo erg als je gewoon goed verdoofd bent merk je er niets van het vervelende is alleen dat ze een vol uur met je mond bezig zijn..
ben benieuwd hoe het gegaan is.
groetjessss
Dat is omdat je met de zoekfunctie nog tientallen van deze vraag kunt vinden. Op het gedeelte "Algemene informatie" staat ook nog eens uitgebreid uitgelegd wat de behandeling inhoudt. Tel daarbij op dat men hier niet vanachter hun computer kan vaststellen wat het probleem is, en het enige zinnige advies dat vervolgens kan worden gegeven is langs de tandarts te gaan, maar die afspraak staat al.
Deze maand zijn er 17 berichten - vooralsnog - onbeantwoord gebleven. Dat is minder dan 10% van het totaal aantal gestarte topics. Een deel wordt alsnog beantwoord. Dat vind ik geen slechte score. Deels heb je het ook zelf in de hand om de kans op antwoord te vergroten (zie bovenstaande redenen). Als het je overkomt is het niet leuk maar het is een forum eigen dat niet alles wordt beantwoord of kan worden beantwoord.