tijdelijke vulling afgebroken na wortelkanaalbehandeling

Author:
ronner77
Posted:
zo, 08/15/2010 - 20:37
2 weken na een wortelkanaalbehandeling is mijn tijdelijke vulling al afgebroken.
ik heb altijd problemen gehad met deze kies rechts achter en bijna elke nieuwe vulling moest jaarlijks vervangen worden, dit heb ik de nieuwe tandarts die overigens alleen Duits spreekt zo goed en zo kwaad als het ging proberen duidelijk te maken maar hij durfde het wel aan zo zei hij.

Nu is nadat ik een forse rekening heb ontvangen mijn tijdelijke vulling dus al afgebroken, na 2 weken.
Mijn vraag is,
Mag ik verwachten dat de tandarts dit kosteloos hersteld aangezien ik fors betaald heb voor deze behandeling inclusief de tijdelijke vulling die er nu alweer uit ligt?
Mag ik wachten met het betalen van de rekening tot de tandarts deze vulling wel goed heeft gelegd? ik neem aan dat het niet normaal is dat een vulling zo snel afbreekt en ik verwacht dat ik waar voor mijn geld krijg.
Hoop op wat feedback ook m.b.t. mijn rechten.
Basset

een tijdelijke vulling is dan ook tijdelijk en wordt normaal niet aangerekend dus bij het plaatsen van een definitieve vulling wordt de vulling pas gerekend --- als er een advies gegeven wordt om te kronen maar toch voor een vulling wordt gekozen ligt het risico hiervan ook meer bij de patient
En aangezien de rekening de wortelkanaalbehandeling betreft is het niet aan te raden ze onbetaald te laten liggen.
wo, 08/18/2010 - 10:53 Permalink