Vullen van gebit oplossing bruxisme?

Author:
danielle213
Posted:
vr, 08/20/2010 - 12:44
Mijn tandarts wil op al mijn tanden en kiezen (porseleinen) vullingen plaatsen, omdat ik knars. Dit om de stand van mijn tanden en kiezen te verbeteren en te voorkomen dat ik mijn eigen tanden steeds verder afslijt.
Vind t logisch klinken, maar omdat het best prijzig is (2.000 euro) hoop ik wat reacties te krijgen van mensen die hier ervaring mee hebben.
Een bedenking van mij is, dat mijn tandarts ook wel eens heeft gezegd dat vullingen in principe een belasting vormen voor je gebit. En tja, dan zou ik nu al mijn tanden en kiezen laten aanvullen...
Iemand een reactie? Dank.
Lieneke

Ligt eraan waardoor het bruxisme is ontstaan. Zijn de tanden door bruxisme afgesleten of andersom? Beetje kip-ei verhaal...Als je bent gaan knarsen doordat je tanden en kiezen niet op de goede manier op elkaar passen, dan is dit waarschijnlijk een goede oplossing. Is het andersom, is het nog steeds wel nodig om je beet weer goed te maken, maar ga je daarna waarschijnlijk weer rustig door met knarsen. Vaak wordt dit veroorzaakt door stress. Soms wordt je dan verwezen naar iemand die kan helpen met hoe je kan omgaan met stress en met je gaat bekijken waar die stress vandaan komt.
vr, 08/20/2010 - 13:56 Permalink
vV

zou het alleen neit met porselein doen (is inmiddels achterhaald eigenlijk) maar met composiet. Een redelijk forse beetverhoging is eigenlijk ook aan te vragen in het kader van bijzondere tandheelkunde. En ik zou zeker een splint aanmeten voor `s nachts, ter bescherming, anders ben je in no-time terug bij af.
vr, 09/10/2010 - 10:02 Permalink