Geachte lezer,
Door het terugtrekken van het (kaak)bot hangt een van mijn voortanden lager dan de ander.
De mondgezondheid laat te wensen over; dat weet ik; orthodontie is voor mij geen optie daar dit de kwaliteit hiervan nog verder naar beneden zal brengen.
Ik heb maanden geleden van mijn tandarts vernomen dat er wel een stukje van mijn tand kan worden gehaald maar niet voldoende om het verschil
op te lossen. Dit heeft te maken met de zenuwen die in de tand zitten.
Tevens is het dan nog zo dat beide tanden niet opgelijke hoogte beginnen.
De voortand zit sinds kort minimaal los; de mondhygiëniste geeft aan dat deze nog wel een jaar kan blijven zitten.
Een oplossing met facings schijnt niet ideaal; door het terugtrekkende bot en de kans op verkleuring + het afschapen van de originele tand.... ik twijfel.
Implantaten/stifttand met een terugtrekkend bot lijkt ook niet haalbaar.
Een deel prothese blijft niet heel goed zitten zegt de tandarts en vulling op vulling ( in de verdere tanden) wordt niet beter.
De optie van een boven gebit/ prothese hangt nu boven mijn hoofd
voor mijn ondergebit wil ik graag 3 facings; dit is bij de tandarts wel mogelijk.
Alle tanden van mijn bovengebit eruit slopen kan is maar wel drastisch;
- heb jij of heeft u hierop een goede oplossing?
het voordeel zou zijn dat ik dan eindelijk een mooi gebit krijg ( hoop wel dat 't goed zal passen e.d.)
Graag zou ik een mooi recht gebit hebben met witte tanden
wie helpt me?
Groetjes van Sonja
Door het terugtrekken van het (kaak)bot hangt een van mijn voortanden lager dan de ander.
De mondgezondheid laat te wensen over; dat weet ik; orthodontie is voor mij geen optie daar dit de kwaliteit hiervan nog verder naar beneden zal brengen.
Ik heb maanden geleden van mijn tandarts vernomen dat er wel een stukje van mijn tand kan worden gehaald maar niet voldoende om het verschil
op te lossen. Dit heeft te maken met de zenuwen die in de tand zitten.
Tevens is het dan nog zo dat beide tanden niet opgelijke hoogte beginnen.
De voortand zit sinds kort minimaal los; de mondhygiëniste geeft aan dat deze nog wel een jaar kan blijven zitten.
Een oplossing met facings schijnt niet ideaal; door het terugtrekkende bot en de kans op verkleuring + het afschapen van de originele tand.... ik twijfel.
Implantaten/stifttand met een terugtrekkend bot lijkt ook niet haalbaar.
Een deel prothese blijft niet heel goed zitten zegt de tandarts en vulling op vulling ( in de verdere tanden) wordt niet beter.
De optie van een boven gebit/ prothese hangt nu boven mijn hoofd
voor mijn ondergebit wil ik graag 3 facings; dit is bij de tandarts wel mogelijk.
Alle tanden van mijn bovengebit eruit slopen kan is maar wel drastisch;
- heb jij of heeft u hierop een goede oplossing?
het voordeel zou zijn dat ik dan eindelijk een mooi gebit krijg ( hoop wel dat 't goed zal passen e.d.)
Graag zou ik een mooi recht gebit hebben met witte tanden
wie helpt me?
Groetjes van Sonja
Re: een voortand hangt lager dan de ander, wat nu? prothes
dure behandelingen als facings worden zeer duur wanneer na enkele maanden de losstaande tand volledig verloren zou gaan.Dat is een overweging die je zelf moet maken kostenversus baten of afwezigheid ervan.
Een uitneembare prothese lijkt het einde van een aantalchronische problemen te bieden maar is of kan na verloop van tijd de basis zijn van aan prothese gerelateerde problemen.Met andere worden prothese is niet altijd alles (blijvend ) oplossend
Die mondgezondheid komt gewoon niet goed. Dat is iets wat ik weet.
Ik ga elke 3 maanden naar de mondhygiëniste, ik poets wel maar niet goed genoeg; het stokeren laat ook te wensen over; ok jammer maar helaas.
Nu ben ik wel benieuwd naar prothese mogelijkheden en moeilijkheden.
Verder neem ik zelf aan dat mijn ondergebit in dezelfde staat is als mijn bovengebit.
Zou het handiger zijn om een gehele prothese te nemen ipv eeerst een bovengebit; zoals mijn tandarts oppert?
Met vriendelijke groet,
Sonja
De mondhygieniste is je steun niet het middel om een goede mondhygiene te bekomen tenzij je er zelf alle dagen naar toe gaat en ze voor jou gaan poetsen.
Bedenk een immediate prothese zit niet direkt lekker. De definitieve rothese zal goed zitten als je er kan mee leven maar de derde en vierde en volgende prothesen kunnen een hel worden als ze door slinken van de kaken steeds minder houvast zullen hebben. Bedenk ook een volledige onderprothese zit nooit vast zoals je dit zelf verwacht.
Trouwens een prothese vergt ook een goede mondhygiene en prothese hygiene.
Het klinkt mischien zwaar maar het is altijd het proberen waard