Het is bijna zover..nog 2 uurtjes

Author:
Miss_Devils_Princess
Posted:
di, 09/21/2010 - 09:17
Hallo lieve mensen,

Ik heb me hier net aangemeld omdat ik mijn verhaal graag wil delen.. Ik ben nu 27 en al een aantal jaar niet naar de tandarts geweest omdat ik psychisch en lichamelijk zo zwaar in de problemen heb gezeten en daardoor mijn zelfzorg erg slecht was. Ook vond ik het mezelf niet waard iets aan mezelf te doen. Ik wist dat ik een gaatje had maar was niet blij met mijn tandarts. Dat gaatje heb ik vergeten en nooit meer ermee bezig geweest. Totdat een paar weken terug me kies brak op een broodje.

Nu is het echt en moet ik me schaamte overwinnen en toch naar de tandarts gaan. Ik schaam me namelijk heel erg voor me gebit. Nu heb ik al een jaar een nieuwe relatie en daardoor is me zelfzorg een stuk beter, ik poets en spoel 2 keer per dag en daar ben ik trots op. Maar toch, is er heel wat mis. Ik ben dr over gaan praten met een paar vrienden en werd geattendeerd op een tandarts die ook ' speciale groepen' aanneemt waar ik onder val. Mensen met verslavingen, psychische problemen etc.
Mijn therapeut heeft me aangemeld want zelf durfde ik niet.

De grootste angst is de controle..niet eens zozeer wat er allemaal gebeuren moet. Maar meer wegens de bevestiging dat ik beter had moeten poetsen en me gaatje moest laten vullen. Ik moet dus zo voor het eerst sinds jaren dus weer naar de tandarts. Ik ben helemaal op van de zenuwen, ik weet dat ik eerst intake heb en dat het wss alleen controle is. IK durf nu wel omdat dit een speciale tandarts is waarvan ik weet dat ie vaker mensen met ' problemen' helpt en ik dus niet de enige ben. Ik sta er wel achter want wil heel graag een mooi gebit waar niks mee is.. dus ja..Ik ga gewoon eerlijk zijn over me schaamte en dat ik dus in me broek schijt voor de controle. Ik ben nu zo gestrest als een kip zonder kop en weet niet hoe de laatste 2 uurtjes door te komen.. vandaar dat ik even hier mijn verhaaltje wilde doen. Ik hoop ook dat er mensen zijn die ook door geestelijke problemen niet in staat waren goed voor je lichaam te zorgen zodat we elkaar misschien kunnen steunen.

Groetjes