Vrijdagmiddag klapte ik vrij hard met mijn tanden op elkaar (ik schrok ergens van), en nu voelen de snijvlakken van mijn voortanden wat ruw aan. Pijnlijk is het niet, maar als ik met mijn tong langs de uiteinden van mijn tanden ga, voelen ze wat ruw aan. Het is net alsof de uiteinden/snijvlakken van de tanden in kwestie breder zijn geworden. Ook voelt de structuur iets anders aan dan bij de andere tanden. Een kennis van me (leek op tandheelkundig gebied) kan niets zien.
Wat zou dit kunnen zijn? Een glazuurscherf die van de tanden is afgesprongen? Wat is hier aan te doen en hoe urgent moet daar een tandarts naar kijken? Of kan dit geen kwaad en voelt het alleen onwennig?
Ik heb mijn tandarts nog niet gebeld omdat ik niet goed weet wat ik hiermee aanmoet. Ik hoop dan ook dat iemand hier wat over kan vertellen.
Wat zou dit kunnen zijn? Een glazuurscherf die van de tanden is afgesprongen? Wat is hier aan te doen en hoe urgent moet daar een tandarts naar kijken? Of kan dit geen kwaad en voelt het alleen onwennig?
Ik heb mijn tandarts nog niet gebeld omdat ik niet goed weet wat ik hiermee aanmoet. Ik hoop dan ook dat iemand hier wat over kan vertellen.
Re: Glazuur van tanden afgesprongen?
Als het een hele harde klap was, is een tandartsbezoek sowiezo wel aan te raden. Gewoon voor de zekerheid even naar laten kijken....
Ben zo scherp vandaag..... :smt006
Jasper