Kaakchirurg heeft niet gehandeld conform verwijsbrief...

Author:
Pepette
Posted:
za, 10/02/2010 - 23:26
Hallo,

Na zeer lange tijd "gelukkig" geen vragen meer gehad te hebben is me nu toch weer wat overkomen waar ik jullie advies goed in kan gebruiken.

In april dit jaar bleek er een ontsteking te zitten onder mijn laatste kies rechtsonder. Gezien aan deze kies al jaren geleden een wkb gedaan is was goede raad duur. De tandarts stelde voor om een gedeelte van de kies te trekken (dat gedeelte waaromheen het grootste deel van de onsteking zat) en het andere gedeelte te laten staan voor alsnog een brug te kunnen plaatsen. Prima plan, zij het zo dat bij het trekken van dat gedeelte de wortel is afgebroken en de tandarts onmogelijk (na 20 minuten wrikken, overigens met veel respect voor de tandarts.. heel netjes gedaan allemaal !) zelf die laatste wortelrest eruit kreeg ik het advies kreeg het af te wachten, want meestal ging een aantal dagen na de extractie de wortelpunt losser zitten zodat de tandarts het alsnog zelf eruit zou kriijgen. Het kon echter ook gaan ontsteken en tja, dan was de kaakchirurg de optie.
Uiteraard had ik weer het geluk mee, ontsteking zette door waardoor de tandarts mij doorverwees naar de kaakchirurg met een duidelijk verwijsbrief en foto.

Bij de kaakchirurg prima gegaan, hele aardige mensen echter.... na 2 uur kwam ik erachter dat de kaakchirurg niet alleen de wortelrest heeft verwijderd, maar ook het andere gedeelte van de kies !! Door gaasjes en hechtingen echt niet eerder ontdekt...
Meteen de tandarts gebeld, deze wist niet meer aan te geven de brief te moeten afwachten vanuit de kaakchirurg...

Wat kan/moet ik hiermee ? Nu is het behandelplan onuitvoerbaar en zit ik dus met een flink gat in mijn kaak, welteverstaan heb ik nu nog maar 1 kies over (behandelplan 1 was verkorte tandboog ivm zeer slechte tanden)... Ik heb er nu geen last van, en ook estethisch valt het goed mee maar toch.. stoort me toch.... wat als het inderdaad een vergissing is ? Kan ik hier nog wat mee ?

Intussen niets meer vernomen van de tandarts. Het is ondertussen alweer 3 maanden geleden...

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Pepette
Chris888

Ik zou in ieder geval ook de tandarts bellen. Ik begrijp dat die nog op een verslag van de kaakchirurg zat te wachten, de laatste keer dat je hem sprak. Dat zou nu toch wel eens een keer moeten zijn aangekomen.

Na 3 maanden lijkt het me moeilijk om nog meer info te achterhalen dan dat wat er in een verslagje staat, ik kan me haast niet voorstellen dat de kc zich die ene extractie bij jou nog helemaal precies kan herinneren.
ma, 10/04/2010 - 11:36 Permalink
Pepette

Dank jullie wel voor de adviezen ! Ik moet binnenkort voor controle, maar een aanvullende vraag.. wat kan verder een oplossing zijn ? Is een implantaat dan nog mogelijk ? En stel dat het inderdaad een vergissing is kan ik mij dan beroepen op een gedeeltelijke vergoeding of iets dergelijks ?

Al zal een vergissing niet boven water komen ben ik bang..

Groetjes
Pepette
di, 10/05/2010 - 22:19 Permalink