Hallo,
a.s. donderdag worden er 6 tanden en een halve kies verwijderd door de kaakchirurg,omdat mijn eigen tandarts het niet aandurft.
Nu heb ik geen idee wat ik kan verwachten. Hoe gaat zo'n operatie, hoe lang duurt het en hoe zit het met de napijnWelke forumleden hebben ook ervaring hiermee?
a.s. donderdag worden er 6 tanden en een halve kies verwijderd door de kaakchirurg,omdat mijn eigen tandarts het niet aandurft.
Nu heb ik geen idee wat ik kan verwachten. Hoe gaat zo'n operatie, hoe lang duurt het en hoe zit het met de napijnWelke forumleden hebben ook ervaring hiermee?
Re: kaakchirurg
Ik moest mij gisteren (do. 14-10) melden in het ziekenhuis om een foto te maken van mijn gebit en aansluitend naar de kaakchirurg.
Nu ben ik totaal niet zenuwachtig voor iets, maar ik wist helemaal niet wat ik kon verwachten.Na enige minuten word ik binnengeroepen door een assistente en moest ik plaatsnemen in een gewone tandartsstoel op een monitor zag ik een wazige foto van mijn tanden en kiezen die eruit moesten.De chirurg kwam binnen, kijkt naar mijn gebit en vraagt mij waarom ik deze tanden eruit wil hebben want ze zien er nog zo goed uit.Ik heb hem gezegd dat mijn bovenprothese zowat versleten is omdat ik nog eigen tanden beneden heb en die drukken mijn prothese zowat kapot.Enigzins tegen zijn zin geeft hij mij gelijk en geeft mij vijf vedovingsspuitjes (ik haat die dingen) in mijn mond.
Na enkele minuten word ik meegenomen naar de behandelkamer waar alweer een soort tandartsstoel klaarstaat.De verdoving begint al aardig te werken. De chirurg legt uit wat hij gaat doen en ik krijg een doek met een gat erin op mijn hoofd gelegd,voor de spulletjes die ze nodig hebben, zegt de chirurg ( hoezo ? hebben ze geen tafeltje dan?).Vanaf nu zie ik niet wat er gebeurt maar hoor en voel ik alles,de eerste kies gaat er makkelijk uit de voortanden volgen snel maar dan komt er een tand die afbreekt dat voel ik niet maar hoor het wel!!!
Als laatste moet de afgebroken kies met wortelresten nog verwijderd worden( waar mijn tandarts niet meer bijkon).De kaakchirurg zegt mij dat hij moest gaan boren om er bij te kunnen.
Nog even een hechting aanbrengen, de nieuwe onder en bovenprothese erin en ik mag weer opstaan uit de stoel,nu sta ik te trillen op mijn benen ,waarvan dat weet ik niet.
De assistente geeft mij nog enkele tips en duwt een informatiefolder en 2 recepten ( pijnstiller en een mondspoeling) in mijn hand en stuurt mij weer weg naar huis.Eerst nog langs een spiegel om mijn nieuw gebit te bekijken, MOOI.
Alles bij elkaar heeft het nog geen half uur geduurd.
Conclusie: 100% meegevallen maar die verdoving blijf ik de grootste tegenvaller vinden omdat ik weet dat het 2 dagen duurt voor het uitgewerkt is bij mij.
Ik hoop dat ik hiermee enkele andere forumlezers heb geholpen die ook nieuwsgierig zijn wat en hoe het bij de kaakchirurg eraan toegaat.
Re: kaakchirurg
gr