Verstandkies getrokken, pijn aan eerste molaar

Author:
Sart
Posted:
ma, 10/11/2010 - 21:45
Hallo allemaal,

Een week geleden is mijn verstandskies (linksonder) bij de tandarts getrokken. In tegenstelling tot het trekken van twee andere verstandskiezen (rechtsboven en -onder) was dit een ware hel. De tandarts is in totaal een uur en twintig minuten bezig geweest om de kies te verwijderen. Twee van de wortels zijn afgebroken en bleken naderhand miniscule "weerhaakjes" met een hoek van 90 graden te hebben.

Twee dagen later heeft de tandarts het wondje dat na het trekken is ontstaan uitgespoeld i.v.m. ontstekingsverschijnselen. Sinds afgelopen weekend (3 dagen geleden) gaat het eigenlijk weer goed met het gebied waar voorheen de verstandkies zat. Vanochtend had ik echter een vreselijk vervelende pijn in mijn eerste molaar linksonder (op een na achterste kies). Ik voel een pijn die zich duidelijk tot de genoemde tand beperkt en voelt alsof de tand erg gevoelig is (zonder extra invloed van warmte of kou). Met name wanneer ik mijn kaken op elkaar zet doet de tand pijn.

Ik heb het idee dat er een tijdens het heftige trekwerk, waarbij de tandarts de grip op mijn tand verloor met zijn "tang" en tegen een aantal tanden klapte, een stuk van de kroon is afgebroken. Vandaag ben ik teruggeweest en heeft de tandarts de tand gevuld. Wat ik van hem begreep was het glazuur tot het op tandbeen weg, dit zou de pijn verklaren. Zijn verklaring voor de plotselinge pijn na de operatie was puur toeval, waarschijnlijk kwam het door tandenknarsen en zuren in eten. Nadat hij de tand heeft gevuld heb ik even minder pijn gevoeld maar op dit moment is de pijn weer terug. Het lijkt alsof de pijn in de kroon en iets daaronder zit.

Weet iemand van jullie wat dit is en of de diagnose van de tandarts klopt? Ik heb wel vaker een gaatje gehad maar dan was de pijn (voor zover je van pijn kan spreken) direct na het vullen weg. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Stef