pijnlijk tandvlees na volledige extractie

Author:
bazz0612
Posted:
zo, 10/24/2010 - 18:23
Hallo,
Vanaf afgelopen maandag tot vrijdag alle tanden en kiezen laten verwijderen. De tandarts heeft alles ook gehecht.
Nu is het zo dat mijn mondhygiene ook te wensen over liet en dus paradontitus had. Het tandlees was dus ook ontstoken, maar was niet pijnlijk, ook bij het poetsen niet, wel bloeden (beetje).
Het probleem is dat ik mijn prothese niet kan verdragen, ook niet met pijnstillers. Nu vraag ik mij af of er misschien een homeopatisch
middel, zalf of gel beschikbaar is, die het tandvlees "verdoofd" , zodat ik dan toch eens kan gaan beginnen met het "indragen" van de prothese. Op dit momentgebruik ik Gengigel, die ik bij de tandartspaktijk heb aangeschaft. Dit zou dan het herstel van het tandvlees bespoedigen. Ik heb wel de indruk dat dit werkt, maar gebruik nog maar sinds 3 dagen.
bazz0612

Bedankt voor je reactie,
We zijn nu 3 dagen verder, gisteren bij de tandprotheticus geweest en hij heeft de boel wat comfortabeler gemaakt.
Ook het spoelen met gengigel heeft effect, hij was zeer tevreden met de status van mijn tandvlees, maar heeft nog wel wat meer tijd nodig natuurlijk, het enige wat me nu nog een beetje plaagt is een knoopje van een hechting, precies op de wangspier.
Verder heb ik de prothese vanmorgen voor het eerst gedragen zonder pijnstillers.
Uit je reactie maak ik op dat je zelf geen prothese hebt, neem ik je niet kwalijk, maar "even doorbijten" is er echt niet bij hoor.
Dat houdt niemand uit, tenzij diegene masochist is.
Verder zal ik jou advies ter harte nemen en de kamille thee eens proberen.
De tandarts heeft hem toen geplaatst en de tandprotheticus ging accoord om hem er uit te laten en het tandvlees even te laten "rusten". dit pakte goed uit. Daarna heeft hij het nog met een "pasta" aangepast. Nu is het nog een kwestie van kleine aanpassingen aan de onderprothese en eraan wennen.
di, 10/26/2010 - 14:35 Permalink