scheur in kies

Author:
angthaas1
Posted:
di, 11/16/2010 - 12:01
hallo,

na 10jaar heb ik dan eindelijk een afspraak gemaakt bij de tandarts. En gelukkig heb ik ook een nieuwe tandarts kunnen vinden omdat "mijn" tandarts mij niet meer wilde helpen (zie vorige topic)

14 dec een controle, en ik mag zometeen komen omdat mijn kies vorige week is gescheurd en ik heb er behoorlijk last van... Sta nu al stijf van de zenuwen. kan iemand mij vertellen wat ze ongeveer gaan doen???

Dank je!!
Stokertje

Vertel voorafgaand aan de behandeling aan de tandarts hoe je je voelt, en dat dat de reden is dat je zo lang niet meer bent geweest. Probeer je angstgevoel niet te onderdrukken, dan wordt het alleen maar minder prettig. Wanneer je tandarts op de hoogte is, zal hij/zij daar tijdens de behandeling rekening mee houden.

Wat betreft de scheur in de kies, kan ik je niet mee helpen, dat ligt aan de situatie. Ben je voor een bepaald scenario bang?
di, 11/16/2010 - 14:01 Permalink
angthaas1

Hoi bedankt voor je reactie...
het vertellen is een moeilijk verhaal maar ik ga het wel doen.
ik schaam me er ook voor omdat ik een 30 jarige man ben.... en geen klein kind meer.(dit hoort gewoon niet, en toch is het zo)

Ik ben eigenlijk vooral bang dat de kies eruit moet. laten we hopen dat het meevalt, ik moet om 4uur dus nog ruim een uur in spanning! :-? :(
di, 11/16/2010 - 14:42 Permalink
Stokertje

Ruim 80% van de Nederlandse bevolking heeft in meer of mindere mate angst voor de tandarts, dus je bent niet de enige. Angst is vaak een belemmering voor het stappen naar de tandarts, dus dapper dat je gaat, en goed dat je het aandurft dit te laten weten aan de tandarts. Communicatie is ontzettend belangrijk, maar wordt vaak onderschat (door onze beroepsgroep) heb ik het idee. Ik beveel altijd mensen aan vragen te stellen en niet genoegen te nemen als u het niet begrijpt. Door erover te praten met uw tandarts, wordt u zich wellicht ook bewuster van de oorzaak van de angst (als de tandarts hier naar vraagt) en kan de tandarts hier dus op inspelen.

Laat maar weten hoe het is gegaan.
di, 11/16/2010 - 17:09 Permalink