Problemen met 37

Author:
Febe
Posted:
ma, 11/22/2010 - 21:41
Hi,

Ik studeer momenteel in de VS en vlieg over een maand voor 4 weken naar huis. Mijn gebitsituatie is vrij moeilijk en voor ik vertrok ben ik dan ook op controle geweest bij tandarts. Van de 37 was een stukje vulling afgebroken en dat hebben ze in orde gebracht, de 37 is in 2006 ontzenuwd geweest maar toch zei mijn tandarts nu bij het vullen van de 37:
"Ik heb diep moeten boren en het kan zijn dat je terug moet komen voor een wkb" Maar de tand heeft daarna nooit pijn gedaan. Nu besefte ik niet toen ze dat zei dat die tand al een wkb gehad heeft... Dus hoe kan die tand dan nog pijn gaan doen?

In elk geval, een paar weken nadat ik in de VS aankwam (in september) kwam er een stukje vulling van de 37 af... Geen erg aanvankelijk, maar nu doet die kies behoorlijk zeer (trekkende pijn tot in mijn oor)... Ik heb een tandartsafspraak gemaakt maar ik heb wat vraagjes:
- als de tand al ontzenuwd is, wat kan deze pijn dan betekenen? wortelpuntontsteking?
- kan behandeling uitgesteld worden tot ik thuis ben?
- ik heb een dure kroon op 36 omdat een wkb daar mislukt is omv een achtergebleven stuk vijl, een speciale operatie heeft er dan voor gezorgd dat het stukje steriel geisoleerd is in de tand en de tand is rustig sindsdien. Kan de 37 de 36 beinvloeden of moet ik me daar geen zorgen over maken?

Dankje!
Febe
Spiegeltje

ls de tand al ontzenuwd is, wat kan deze pijn dan betekenen? wortelpuntontsteking?