Pijn aan tandvlees, kaak en oor na verdovingen

Author:
conquista
Posted:
vr, 11/26/2010 - 17:02
Hallo allemaal,

Ik zit ergens mee. Ik had een kies waar een aantal jaar geleden een wortelkanaalbehandeling was gedaan. Niks aan de hand verder. Toen brak 2 maanden geleden mijn kies af incl. vulling. Tandarts nog wat bijgesmeert maar verwachting was dat hij weer zou breken. En inderdaad... 2 weken geleden brak hij weer. Nog een paar kleine randjes tand staan er.
Het zou een extractie worden.

Ik maandag naar de tandarts. Ze hadden op den duur het maximale aantal verdovingen gezet maar zelfs het boren bleef pijn doen, dus de tandarts wilde de kies al helemaal niet trekken (godzijdank). Ik voelde steeds pijnscheuten richting oor. Het was wel flink aan het bloeden, maar er is niets uitgehaald. Er moest een nieuwe afspraak gemaakt worden. Foto gemaakt en tandarts zei dat er geen ontsteking zat. Hij vond het vreemd.

Nu werkte de verdoving na 5 uur uit en ik heb nog nooit (na het trekken van alle verstandskiezen en alle wortelkanaalbehandelingen die ik heb gehad) zo'n verschrikkelijke napijn gehad. Ik vond het vreemd, want ik dacht.. er is toch verder niks gedaan?

Ik wilde het afwachten, maar ik ben nu 5 dagen verder en het probleem begint niet minder te worden. Ik heb verschrikkelijke pijn aan het tandvlees rondom de kies... mijn kaak die ik amper van elkaar krijg en gigantische oorpijn.
Ik weet nu niet goed wat ik ermee moet. Moet 9 december terug.

Nu ben ik een patient die al bang is voor de tandarts en dat vertrouwen behoorlijk terug aan het winnen was. Ik mag wel zeggen dat ik nu weer aardig terug bij af ben. Kwam zonder ook maar enige pijn en ga weg met dit.

Heeft iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn? Hebben ze met verdoven iets geraakt wat niet zou moeten?
conquista

Inmiddels alweer even verder. Zat de hele tijd in dubio of ik nog de tandarts moest bellen om te vragen of hij a.s. donderdag alle verdovingen wil zetten.

Kan er slecht tegen dat de tandarts tegenwoordig zoveel uit handen geeft aan assistentes zodat hij in de tussentijd andere patienten kan helpen (trouwens ook niet erg netjes, geen hand meer van m als je binnenkomt, als je kies gevuld wordt door de assistente en je vervolgens weggaat heb je de tandarts zelf niet meer gezien).

Maar goed.. dat even allemaal terzijde.. ik heb nog lang last gehad van eerder genoemde klachten (met name te lang als er volgens hen niks is gedaan) dus vandaag toch maar gebeld over de afspraak van deze week. Nu moet ik naar de kaakchirurg. Krijg een verhaal over dat mijn kanalen wellicht lastig lopen... maar ben al zonder problemen 4 keer verdoofd aan deze kies. Daarnaast is er steeds gezegd dat er bij die kies al een wortelkanaal is gedaan en nu ineens zou dat toch niet zo zijn. :roll:

Ik weet niet wat ik ervan moet denken... hopen dat ik goed af ben bij de kaakchirurg dan maar.
di, 12/07/2010 - 12:35 Permalink
VeraM

Ik heb ongeveer hetzelfde!

Ik heb alleen erg last van mijn verdovingsprik gehad denk ik. Het lijkt wel of er een zenuw is geraakt ofzo.
Ik heb twee kronen op mijn laatste kiezen linksbovenin gekregen en daar heb ik geen last verder van.
Maar mijn gezicht voelt verstijfd, ik heb een pijn aan mijn oor en slaap en, vreemd genoeg, een soort geleidepijn die van mijn bovensnijtand naar mijn ondersijtand lijkt te lopen (zitten geen vullingen in).
Welliswaar aan dezelfde kant maar toch een eind verwijderd van mijn kronen.

Slik de hele dag paracetamol en ibuprofen en volgens de tandarts moet het vanzelf overgaan maar het is zo pijnlijk!
di, 12/07/2010 - 20:59 Permalink