Tandenknarsen

Author:
Twan
Posted:
vr, 11/26/2010 - 18:15
Een half jaar geleden ben ik erachter gekomen dat ik 's nachts met mijn tanden knarste, wat heeft geresulteerd in heel wat onnodige slijtage aan mijn gebit :( Ik heb destijds een knarsgebit aangemeten gekregen om de slijtage zoveel mogelijk te voorkomen. Ik hoopte dat dit gebit ook het knarsen zou laten verdwijnen, maar dat heeft het helaas niet gedaan.

Op het internet heb ik verschillende artikels gelezen waarin de oorzaak van het knarsen vaak wordt geweten aan vooral stress (http://www.slaapklachten.nl/tandenknarsen). Nu heb ik zelf vrijwel nooit last van stress en kan ik dit helaas niet als oorzaak aanwijzen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar tips om van mijn knarsen af te komen, zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen?
Maurieke

Als antwoord op door vV

Dag,

Ik zit al een tijdje met een vraag in mijn hoofd iets wat de tandarts mij heeft voorgesteld maar kan nie4t aan het idee wennen en weet niet wat te doen vandaar mijn vraag op dit forum.

Ik tandenknars al een flinke tijd en draag daarvoor in de nacht een plastic plaatje. Omdat mijn slijtage best heftig is heeft de tandarts aangegeven mijn hoektanden te gaan verlengen. Toen hij dit voor het eerst beschreef viel mijn mond open, keek hem raar aan. Hij gaf aan dat hier flinke slijtage mee voorkomen kan worden.

Nu is mijn vraag of iemand hiermee te maken heeft gehad en tips heeft voor mij?.....

gr
di, 10/11/2016 - 11:43 Permalink