hallo,
ik wil graag wat meer info betreft het zetten van gouden tandhoesje, ik wil dit al jaren maar kan nergens iets erover vinden, waar doe je zoiets en hoe gaat dit in zn werk en doet tandarts dit ook?? kosten ongeveer? krijg je geen gebitschade?
alvast dank
dave
ik wil graag wat meer info betreft het zetten van gouden tandhoesje, ik wil dit al jaren maar kan nergens iets erover vinden, waar doe je zoiets en hoe gaat dit in zn werk en doet tandarts dit ook?? kosten ongeveer? krijg je geen gebitschade?
alvast dank
dave
Re: Gouden tand zetten paar vragen...
Bandkroontjes zijn hulsjes die een beetje om je tanden heen gevouwen worden nadat de contactpunten gestript zijn om ruimte te maken voor de dikte van het metalen hulsje. Randaansluiting is naadje en berucht vanwege secundaire caries en als het onder het tandvlees uitkomt tandvleesontsteking.
En iedere zichzelf respecterende tandarts weigert om deze inferieure bandkroontjes te plaatsen want een beetje in strijd met het primum non nocere.
Kosten geen idee...wat de beste man vrouw aan de keukentafel er voor vraagt?
Gebitsschade? zie boven....gestripte contactpunten en door de waardeloze randaansluiting heb je meer kans dat je caries onder je bandkroontje krijgt dan dat je niks wint in de staatsloterij.