barstjes in tanden

Author:
Steve Rijmen
Posted:
ma, 12/13/2010 - 22:47
hallo

ik speel dwarsfluit in een orkest, en een paar weken geleden duwde mijn collega-fluitist naast mij per ongeluk hard tegen mijn arm, en omdat ik dus mijn dwarsfluit vasthield, kwam mijn fluit nogal hard tegen één van mijn 2 bovenste snijtanden terecht

aan mijn tandarts heb ik intussen gevraagd om te kijken of er aan die tand niks aan is, en hij heeft er vooral eens aan 'gewiebeld' met zijn vinger, en gevoeld of de tand niet los-stond, maar hij kon niks verkeerds opmerken

maar ik maak mij toch nog zorgen: zou het kunnen dat door die klap meer barstjes in het tandglazuur gekomen zijn? of is tandglazuur sterk genoeg om tegen een flinke 'klap' te kunnen?
en worden barstjes vooral veroorzaakt door temperatuurverschillen?

die tand vertoont namelijk veel barstjes, maar misschien waren die er al voordien, want mijn andere tanden hebben dat evenzeer

alvast dank voor het antwoord
Steve
vV

als die barstjes er al zaten, en er verder bij aanvullend onderzoek niets uitgekomen is zou ik mij dus geen zorgen maken.

er is van alles mogelijk, hebt u even??
maar of je dat allemaal echt wilt weten? denk het niet. We kunnen wel een opsomming houden van alle mogelijkehden en mogelijke problemen, maar schieten we daar iets mee op in dit geval? denk het niet..
di, 12/14/2010 - 13:28 Permalink
Steve Rijmen

thanks...

sorry sorry trouwens ... ik maak mij inderdaad soms een beetje (te) veel zorgen... maar dat komt omdat ik absoluut nog lang dwarsfluit wil spelen (en ik heb schrik dat dat met valse tanden niet meer zal lukken)

bovendien heeft mijn tandarts mij onlangs een heel jaar met een ontsteking laten rondlopen (er zat een barst in de tandwortel, en op de foto was die barst niet zichtbaar), ondanks het feit dat ik wel regelmatig bij hem op controle ga! het gevolg is natuurlijk veel botverlies op die plaats ... en volgende week gaan ze er een implantaat trachten te zetten

groeten
Steve
di, 12/14/2010 - 15:08 Permalink