vraagje over pas gevulde kies en pijn.

Author:
_Linda_
Posted:
ma, 12/20/2010 - 15:17
ik ben sinds 2 weken iets snotterig, maar niet echt ziek.
vorige week dinsdag zijn er aan de rechterkant 2 gaatjes gevuld en een oude vulling vervangen en aan de achterste kies linkerkant moest ook een gaatje gevuld worden.
de tandarts boorde de kies open aan de zijkant waar het gaatje zat en vertelde dat ik volgend jaar daar een kroon op moest hebben.
na 5 minuten zei hij dat het gaatje tot helemaal naar onder toe doorliep en de kies al zo ver was dat als ik er last van kreeg of hij af zou breken, de kies verwijderd moest worden. :-?
hij heeft het kleine gaatje gewoon gevuld nu en 2 dagen later begon ik last te krijgen van de onderkaak.
het is geen kloppende pijn, geen zenuwpijn, geen last van kou of warmte en als ik een half tabletje sarixell (ibuprofen) neem, dan heb ik met een half uurtje nergens meer last van totdat het pilletje uitwerkt.
ondertussen ben ik nu dus al een halve week verder en nog steeds last....een soort zware kaakgevoel, wat warm aanvoelt.
mijn oor doet soms ook wat pijn, maar niet heftig en heb ook geen verstopte neus...ik gebruik al wel een paar dagen neusspray om te kijken of het daaraan ligt.
wat kan dit nou zijn?
komt dit nou door de verkoudheid of is het juist andersom?
kan het komen omdat die kies nu dichtzit misschien? (heb namelijk niet echt pijn aan die kies, maar meer aan de tanden die ervoor zitten)

ik durf de tandarts nog niet echt te bellen vanwege angst maar ook omdat ik bang ben dat hij gelijk die kies eruit gaat trekken terwijl het misschien nog helemaal niet nodig is...daar zie ik hem wel voor aan namelijk :roll:

alvast bedankt!