Twee weken geleden had ik een zeurende pijn in mijn mond. De tandarts na even te tikken (auwa) een ontstoken kies. Op de foto bleek boven de vulling een ontsteking te zitten. Zo gezegd, zo gedaan. Over drie maanden wordt de behandeling afgemaakt.
Vorige week was het tijd voor de halfjaarlijkse controle, alles goed, geen gaatjes, minimaal tandsteen, tandvlees prima, dus ik helemaal blij. Nu sinds enkele dagen weer dezelfde zeurende pijn, maar dan in een kies ernaast. De tandarts vermoedt hier ook een ontsteking, dus morgen mag ik weer.
Ik maak me ernstig zorgen, hoe kan dat nu, ik heb al jaren geen gaatjes, poets drie maal daag elektrisch, flos elke dag, spoel me mond, eet minimaal suikers en drink niets anders dan kamillethee en water.
Straks valt alles er nog uit.
Vorige week was het tijd voor de halfjaarlijkse controle, alles goed, geen gaatjes, minimaal tandsteen, tandvlees prima, dus ik helemaal blij. Nu sinds enkele dagen weer dezelfde zeurende pijn, maar dan in een kies ernaast. De tandarts vermoedt hier ook een ontsteking, dus morgen mag ik weer.
Ik maak me ernstig zorgen, hoe kan dat nu, ik heb al jaren geen gaatjes, poets drie maal daag elektrisch, flos elke dag, spoel me mond, eet minimaal suikers en drink niets anders dan kamillethee en water.
Straks valt alles er nog uit.
Re: Alweer een wortelkanaalbehandeling
Hallo,
Ik weet wat je bedoeld, heb zelf 2 jaar geleden ,a vele maanden pijn. 2 wortelkanaalbehandelingen gehad. Vervolging 1/2jaar laten 1 kies moeten laten trekken. Nu weer 1/2jaar later een brug laten plaatsen. Blijkt 1 week later dat onder de brug 1 wortekanaalbehandeling nodig was. 2 dagen later 2 tanden verder 1 wortelkanaalbehandeling. In alle kiezen en 1 tand zat geen zenuw meer in wel van te voren veel pijn gehad. Volgens de tandarts is dit zeer onfortuinlijk. En nog heb ik pijn, de brug zit volgens mij veel te strak. Wil een afspraak maken bij de Amaliakliniek in Kerkrade.
Groetjes, Christel Melssen