help angst voor de tandarts en de kosten

Author:
china
Posted:
wo, 12/29/2010 - 21:48
Ik heb een grote angst voor de tandarts want mijn gebit is door ritalin gebruik enorm verslechterd en braken er 3 kiezen af 2 zie je niet..maar eentje is naast mijn hoektand en daar is de onderkant van afgebroken eerst was het alleen een randje maar nu verkleurt hij bruin..en de kies daarnaast is donkergrijs verkleurd door de grijze vulling die erin zit. Beide tanden/kiezen zou ik graag laten behandelen maar wat mij vooral ook afschrikt zijn de kosten..ik ben niet aanvullend verzekerd omdat ik dat financieel niet kan missen..wat moet ik doen?
alpifresh

Voor de kosten zul je naar een tandarts moeten zodat hij kan zien wat er allemaal moet gebeuren. Dat eerste consult is niet zo duur, ik meen iets rond de 25 euro.
Als de kosten daarna te hoog voor je zijn, kun je er ook voor kiezen om de behandelingen te spreiden over een langere periode, zodat je niet in één keer heel veel moet betalen.
wo, 12/29/2010 - 22:49 Permalink
halina

Ik herken dit probleem rittalin tast je gebit volledig aan. Ik ben wel aanvullend verzekerd tot 500 euro. Gezien de buitensporige tandartskosten die ik heb, weigert de verzekering mij voor een hogere verzekering en ook van de tandarts krijg ik geen enkele medewerking om mijn verzekering te verhogen. Mijn tandartskosten lopen echter inmiddels op tot 1500 euro per jaar en ik kan dit niet betalen. Mijn tandarts is echter zo 'vriendelijk' om mijn ouders in te lichten als ik mijn rekeningen niet betaal. Zij voelen zich dan verplicht om mijn rekeningen te betalen. Ik zou je in elk geval aanraden om bij meerdere tandartsen een offerte op te vragen en ook duidelijk grenzen aan te geven van wat je kunt en wilt betalen. Tandartsen denken m.i. erg makkelijk over iemand anders geld. En als je psychiatrische medicijnen slikt walsen ze nog makkelijker over je heen omdat veel mensen die deze medicijnen slikken, net als ik, doods en doodsbang zijn voor de tandarts en daardoor niet meer voor zichzelf op kunnen komen. Ik voel me er behoorlijk ingeluisd in elk geval. Met dit soort medicijnen is het eigenlijk een zinloze missie om veel geld aan de tandarts uit te geven. Uiteindelijk gaat je gebit er toch aan. zie hiervoor ook de artikelen in psy magazine 11 oktober 2010 en NRC Handelsblad 25 september 2010.
zo, 01/30/2011 - 18:17 Permalink