vragen over een beugel

Author:
miriamkeulen
Posted:
do, 01/13/2011 - 11:37
hallo
weet iemand of je ringetjes om je kiezen krijgt als je een plaatjesbeugel krijgt en als er een verstandskies zit of die dan getrokken moet worden??
alpifresh

Het is niet zo dat er (verstandskiezen) getrokken MOETEN worden als je een beugel krijgt. Over het algemeen proberen ze zo min mogelijk te trekken, het liefst niets.

Maar het kan natuurlijk dat een kies/tand erg in de weg zit, en verstandskiezen kunnen op latere termijn klachten gaan geven. Dus in een enkel geval wordt er vanwege een beugel wel iets getrokken. Dat is bij iedereen anders.

Hopelijk kan iemand anders je antwoord geven over die ringetjes.
do, 01/13/2011 - 12:39 Permalink
toothje

of je ringetjes krijgt hangt er een beetje vanaf of je er ruimte voor hebt in je mond. ik had toen ik begon met beugelen mijn verstandskiezen nog, en toen stonden mijn kiezen zo strak op elkaar dat ze de elastiekjes voor de ringetjes niet tussen mijn kiezen kregen. Toen heb ik eerst gewoon blokjes op mijn grote kiezen gehad en pas nadat de verstandskiezen waren getrokken ringetjes.

maar volgens mij hebben ringetjes meestal wel de voorkeur omdat blokjes op die plaats veel sneller afbreken.
do, 01/13/2011 - 13:16 Permalink
Soul

Hallo miriamkeulen

Of er tanden of kiezen getrokken moeten worden ligt eraan of er ruimte moet worden gemaakt voor andere tanden en kiezen. Meestal wordt dit zo min mogelijk/niet gedaan. Ik heb geen ringetjes om mijn kiezen maar gewoon brackets, zie de bijlage.

Groeten,
Joëll
Attach
do, 01/13/2011 - 16:04 Permalink
MDJ

hallo
weet iemand of je ringetjes om je kiezen krijgt als je een plaatjes beugel krijgt en als er een verstandskies zit of die dan getrokken moet worden??

Bij een plaatjes beugel zit standaard geen banden ( ringetjes ) om de kiezen .
Heel af en toe bij bepaalde plaatjes wel maar dit meer in combinatie met b.v headgear . ( buitenboord beugel waar banden voor nodig zijn )

Dus afhankelijk wat ze gaan doen en waarvoor je de plaat krijgt . is het wel of geen banden .

De verstand kiezen hoeven hier voor ook niks getrokken te worden .
zie genoeg gebitjes op men werk waar ze nog in zitten .
Maar Afhankelijk van de situatie , staan ze erg scheef drukken ze tegen de andere kiezen aan of andere problemen , kan de otho of tandarts denken over extractie .

Ik het het dus over een plaatjes beugel en niet over brackets of slotjes waar de eerste antwoorden over gaan .
do, 01/13/2011 - 20:58 Permalink