Verdovingen werkten niet, pijn, volgende week terugkomen

Author:
Brenda_83
Posted:
vr, 01/14/2011 - 23:24
Hallo,

Allereerst wil ik vermelden dat ik nieuw ben op dit forum.
Ik heb de 'zoek' knop gebruikt om te kijken of hier al eerder een topic over gestart is, maar kan niets vinden wat er een beetje op lijk wat ik gister heb meegemaakt.

Ik ben ontzettend bang voor de tandarts. Vroeger ging ik alleen al wanneer het echt nodig was, dus als ik al kiespijn had en er echt niet meer onderuit kon dan naar de tandarts te gaan. Eindelijk, 4 maanden geleden, heb ik mijzelf zover gekregen dat ik uit mijzelf weer naar de tandarts wilde, aangezien er nog wel het e.e.a. moet gebeuren aan mijn gebit. Ik kreeg toen een WKB, en die verliep prima. Ik was wel onwijs zenuwachtig, maar de verdoving viel me reuze mee en de WKB werd in 2x gedaan. Eerste keer boren, schoonmaken, medicijn en een noodvulling. En 2 weken daarna kon ik terugkomen om het af te laten maken. Nergens last van gehad daarna gelukkig.

Gister moest ik weer naar de tandarts, want ik had alweer een tijdje kiespijn (2 kiezen verder dan waar 4 maanden geleden de WKB was uitgevoerd). De tandarts zei dat ik die middag met spoed moest terugkomen omdat er een zenuwontsteking zat, dat zag hij op de foto. Ik dus terug, was wel weer zenuwachtig maar omdat het de vorige keer ook redelijk goed ging dacht ik dat het nu ook wel mee zou vallen. Helaas...

Ik had een verdovingen gehad, en de assistente kwam met dat zuigding aanzetten terwijl de tandarts met het boortje kwam..en ik ging werkelijk KAPOT van de pijn!! Die kou, die lucht.. weet ik het. Maar ik trok het niet! Nou hoppa, nog een spuit erin. Even inwerken, en daar gingen we weer.. AUWW!!! Wat was dit? Waarom voelde ik die pijn nog? Ik was echt totaal overstuur omdat het zo'n pijn deed, en die 2e verdoving deed ook al zo'n pijn. Die was in mn gehemelte :cry: De tandarts wist niet wat het nu kon zijn, en plaatste een rubberdam (hoop dat ik het goed gezegd heb..) Maar zelfs toen deed dat zuigding nog onwijs veel pijn. Ik heb uiteindelijk 4 verdovingen gehad, en niets werkte. Hij heeft heel even wat kunnen boren, tussen mijn 'handen opstekend' van de pijn. En toen niks, nada.. Hij kon niks meer doen. Ik heb Amoxicilline Disp 500mg meegekregen, en hoop dat het volgende week beter gaat. Ik moet woensdag weer terug, maar ik ben zo bang voor de pijn.

Heeft iemand anders dit ook al eens gehad?
Ik heb weleens eerder een ontsteking gehad, en toen deed de verdoving zetten echt heel veel pijn.
Maar de behandeling kon toen uiteindelijk wel doorgezet worden.
Nu moesten we gewoon echt stoppen omdat die kou op de kies gewoon te zeer deed.. na 4 verdovingen!!
Die overigens al binnen een uur alle 4 waren uitgewerkt. Ik voelde alleen lichtjes mijn bovenlip nog tintelen, maar verder was al het gevoel alweer terug.

Pff, sorry voor mijn lange verhaal.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een antwoord hoe het kan dat die verdovingen niet hebben gewerkt, en of de antibiotoca kuur zou moeten aanslaan. Misschien word ik dan wat minder bang voor volgende week....
Brenda_83

Bedankt voor je reactie. Het rare is dat de tandarts n.a.v. de foto zei dat er wel een ontsteking enzo zat,maar hij wist niet dat het zo erg was dat het niet te verdoven was. Het stomme is ook dat ik wel kiespijn had,maar het was nog te doen. Ik heb eerder een keer een zenuwontsteking gehad en toen ging ik kapot van de kiespijn! En het boren zelf voelde ik niet vd week, maar het was echt puur die kou die tegen de kies kwam. Is het dan echt een zware ontsteking? Of gewoon zwaar gevoelige kies? Hmm,mjah dan hadden die 4 verdovingen wel moeten helpen toch?
za, 01/15/2011 - 18:39 Permalink