gleuf in kies

Author:
ThomasTandpijn
Posted:
zo, 01/16/2011 - 20:29
hallo,

ik ben thomas 20 jaar oud. Een al te beste poetser maar heb ge geluk gehad als ik een gaatje had was het altijd op een kies en dan meestal op eentje die ooit al eens een opgelapt is geweest.

ik heb voor de moment veel last van een gleuf die zich gevormd heeft horizontaal rondom 1 van mijn bovenste kiezen. Die gleuf grenst zo net aan mijn tandvlees( er stond waarschijnlijk eerst zo'n wit randje op)

ik kan met een tandenstokertje in die gleuf en onder mijn tandvlees voelen. Dat is toch niet normaal

ik vraag mij af wat er aan gedaan kan worden, mijn zus vertelde mij dat het zo snel mogelijk gevuld moet worden, of er komen bacteriën in en hij zal ontsteken en vervolgens moeten getrokken worden

maar hoe ik het zie zal hij er zeker uit gehaald moeten worden, kan mij niet inbeelden hoe de tandarts dit zou kunne fixen.

mij maakt het niet veel uit of hij nu gemaakt kan worden of er uit moet hij er hebben al meerdere gaten in die kies gezeten.

heeft er iemand een gelijkaardig gleuf in 1 van zijn kiezen gehad laat het mij weten, en wat de tandarts er heeft aan kunne doen.
ThomasTandpijn

Wat bedoel je precies met de 'gleuf' in je kies? Ik kan me nog niet goed inbeelden wat je bedoelt. Eventueel een foto?

voel even aan 1 van je kiezen zo op het randje van het tandvlees , daar waar tandsteen gevormd kan worden ( zo'n wit randje ) dus over gans de breedte van mijn kies is een stuk uit mijn kies precies een gleuf, ik kan er met een horizontale beweging een tandenstokertje door bewegen
zo, 01/16/2011 - 23:15 Permalink
Spiegeltje

Misschien een blootliggende tandhals? Die zijn ruwer en ook gevoeliger voor caries omdat het beschermende glazuur ontbreekt. Hoef je, als dit het mocht zijn, je geen zorgen om te maken maar wel erg veel aandacht aan geven bij het poetsen en regelmatig op controle gaan.
zo, 01/16/2011 - 23:19 Permalink
ThomasTandpijn

Klinkt alsof je tandvlees wat teruggetrokken is of dat er een gaatje is ontstaan. Je tandarts kan dit waarschijnlijk wel repareren. Even een afspraak maken dus. Sterkte

de tand eronder heeft waarschijnlijk ook een gaatje zou het dan niet beter zijn dat ik de tand met de "gleuf" en de tand er onder met het het vermoedelijk gaatje laat verwijderen, ik heb het een beetje gehad met al die gaatjes, heeft u ervaring met het plaatsen van gouden of zilveren tanden
zo, 01/16/2011 - 23:26 Permalink