Hallo allemaal,
8 mnd terug heb ik een gehele boven en een onder prothese op frame laten plaatsen.
Na 6 mnd ontstond er een scheur in mijn boven prothese mijn tandarts heeft de reparatie kosten gemaakt.
Na 8 mnd heb ik problemen met mijn onder prothese en mijn tandarts wil een re-base uitvoeren maar wel op mijn kosten.
Het geval is dat ik al 25 jaar prothese,s draag en dit nog nooit heb meegemaakt.
Ik bedoel twee prothese,s nog lang geen jaar oud en nu al reparatie,s dat is toch absurd?
Graag reactie,s hierop.
8 mnd terug heb ik een gehele boven en een onder prothese op frame laten plaatsen.
Na 6 mnd ontstond er een scheur in mijn boven prothese mijn tandarts heeft de reparatie kosten gemaakt.
Na 8 mnd heb ik problemen met mijn onder prothese en mijn tandarts wil een re-base uitvoeren maar wel op mijn kosten.
Het geval is dat ik al 25 jaar prothese,s draag en dit nog nooit heb meegemaakt.
Ik bedoel twee prothese,s nog lang geen jaar oud en nu al reparatie,s dat is toch absurd?
Graag reactie,s hierop.
Re: reparatie prothese
En ik vraag me af of er een jaar geleden toen je je nieuwe gebit kreeg nog tanden of kiezen geëxtraheerd zijn? Dan slinkt je kaak je kaak natuurlijk een stuk sneller aangezien de wonden moeten helen.
Dank voor de reactie,
Nee er hoefde niets te geextraheerd daar ik al vanaf mijn 28 ste een volledige bovenprothese bezit helaas.
Een prothese van 6mnd oud mag volgens mij niet zomaar een scheur vertonen.
Ook mijn onderprothese draag ik al ong 10 jaar en mijn vorige prothese is nog nooit gerebast.
misschien zijn er zaken veranderd waardoor u wellicht bent gaan klemmen of zo?
Normaal kun je stellen dat een prothese toch minimaal om de 3 jaar gerebased moet worden, dan heb je het meeste plezier van je prothese...