Pijn/hoofdpijn na plaatsen noodkronen

Author:
marissiew
Posted:
ma, 01/31/2011 - 13:36
Hallo,

Op 25-01 ben ik bij de tandarts geweest voor een brug. Hij heeft linksboven 2 kiezen afgeslepen en 2 noodkronen geplaatst.

Nu heb ik sinds die dag telkens hoofdpijn en een zeurende pijn die doortrekt tot onder mijn linkeroog.
Elke dag slik ik wel 1 of 2 paracetamol/ibuprofen. Dan ben ik wel wat uurtjes pijn vrij!!

Ik ben dmv 2 injectiespuiten vol verdovingsmiddel verdoofd die overigens direct werkte.
Wel heeft hij in een bloedvaatje geprikt dit was trouwens niet zo'n fijn gevoel. Direct werd een deel van mijn huid onder mijn oog helemaal spierwit. Tot op de dag van vandaag is mijn wang ook pijnlijk geweest. Dit is nu wel minder maar ik voel wel een verdinking zitten.

Hij heeft geen zenuwbehandeling gedaan!

Vandaag toch even contact gezocht met de tandarts, maar de assistente vind het niet nodig dat ik langs kom. Ik moet maar wachten tot 08-02 als de brug geplaatst gaat worden.
Hier ben ik niet akkoord mee gegaan en uiteindelijk mag ik dan toch op 02-02 langs komen.

Nu vraag ik me af of dit normaal is, misschien stel ik me aan? Ik weet het niet. Hopelijk ontvang ik zsm een antwoord.

Bedankt alvast.
Mvg.
Maris
Paramedic

De verdikking in de wang die u voelt is ws een klein heamatoom (bloeduitstorting) als gevolg van het aanprikken van het bloedvat.
In de regel wordt dit geresorbeerd (opgenomen door het lichaam ) en verdwijnt vanzelf. (soms met wat tijdelijke zichtbare verkleuring van de huid.)
Dat bij het verdoven een deel van uw wang wit kleurde is een bekend verschijnsel hierbij. ("Blanching").
U kunt dit uw tandarts niet verwijten, dit probleem , wat soms optreedt, is onlosmakelijk verbonden met de risico's van het geven van lokale anesthesie (plaatselijke verdoving). De tandarts kan het risico verkleinen door alvorens in te spuiten, éérst te controleren of de punt van de naald in een bloedvat ligt. (door aspireren=opzuigen). Maar vaak is het kwaad al geschied zodra de vaatwand is geraakt.

Waarom u zo lang lang hoofdpijn heeft weet ik niet.
U heeft morgen een afspraak bij de tandarts, vraag het hem of haar even.

Succes!
di, 02/01/2011 - 12:56 Permalink