Hallo iedereen,
Ik heb me maar even aangemeld omdat ik even niet weet wat ik doen moet, het begint toch te irriteren.
Ben nu bijna 22 jaar maar ben niet tevreden over mijn gebit.
Zoals te zien op de foto's hieronder heb ik scheve voortanden, het hele gebit is in mm ook niet recht te noemen.
Mijn hoektand ziet er ook vreemd uit.
Vroeger heb ik een buitenboordbeugel gehad maar ik vond dit toen niets omdat ik op de middelbare school zat en dat wou ik niet dragen omdat je het lang moest indoen.
Wat zijn nu mijn opties? We leven van 1 inkomen dus kan geen hoge ingrepen betalen.
Hoor het heel graag
poging vanaf de zijkant
Ik heb me maar even aangemeld omdat ik even niet weet wat ik doen moet, het begint toch te irriteren.
Ben nu bijna 22 jaar maar ben niet tevreden over mijn gebit.
Zoals te zien op de foto's hieronder heb ik scheve voortanden, het hele gebit is in mm ook niet recht te noemen.
Mijn hoektand ziet er ook vreemd uit.
Vroeger heb ik een buitenboordbeugel gehad maar ik vond dit toen niets omdat ik op de middelbare school zat en dat wou ik niet dragen omdat je het lang moest indoen.
Wat zijn nu mijn opties? We leven van 1 inkomen dus kan geen hoge ingrepen betalen.
Hoor het heel graag
poging vanaf de zijkant
Re: Scheve voortanden, wat zijn mijn opties? (met foto's)
kom er maar in.
Eigenlijk maar eentje:
Vaste beugel (slotjes) boven, na 3 maanden al veel effect, dan kijken of je onder wil. Hoeft waarschijnlijk niet.
Met witte slotjes en witte draden.
Eea binnen een jaar klaar (ik denk eerder 8-10 mnd), zonder buitenbeugels, zonder kiezen trekken etc.
Dit plan gaat uit van van goede omstandigheden, regelmatig komen, goede wortels en geen afwijkingen in de mond (kunnen we niet zien zonder klinische beoordeling en rontgenfoto), en rekeningen die gewoon betaald worden. Voor de prijs moet je zelf op internet rondkijken.
Mochten mensen met ervaringen hier in Almere zijn zou mooi zijn.
Bij de Ortho waar ik destijds was zeiden ze we moeten 2 tanden trekken wil je een 'normale' beugel krijgen, maar dat hoeft dus misschien nieteens?
Dat zou ik echt niet willen.
En wat kost zo'n beugel ongeveer gemiddeld?
Ben erg benieuwd :)
Ps= heb in het verleden 2 wortelkanaal behandelingen gehad en heb wat vullingen, weet niet of dat veel uitmaakt voor zo'n behandeling..
als je onzeker bent over je gebit, kan je nog altijd een beugel nemen. Optie hiervoor is gewoon even doorsparen en een goede verzekering afsluiten die dit dekt. Wacht je even en dan doen. Ik ben zelf 20 en heb een scheve ondergebit ik overweeg nu zelf een beugel te nemen.
GOOD LUCK