Hallo...ik ben nieuw op dit forum en maak meteen maar van de gelegenheid gebruik om mijn hart te luchten.
Ik had jarenlang een geweldige tandarts. Bij haar had ik nooit last van de zenuwen. Ik vertrouwde haar volledig. Het enige onaangename was als ik stijve kaken kreeg bij een wortelkanaalbehandeling en daar konden we dan ook nog om lachen.
Totdat ze ermee ophield. Ik ben heel terughoudend in het geven van vertrouwen. Ik ben nooit weer naar een andere tandarts geweest. Ondertusen zijn vrijwel al mij kiezen kapot en een paar zijn tot op de kaak afgebroken. Ik denk dat ik daarvoor naar de kaakchirurg zal moeten. Voorlopig moet ik eerst maar eens moed opbrengen om een afspraak te maken want het kan zo niet langer.
Mijn schoonzusje heeft me al aangeboden mee te gaan naar een vrij nieuwe praktijk waar ook vrouwelijke tandartsen werken.
Ik ben diabeet en sinds dat geconstateerd is is mijn gebit rap achteruit gegaan. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het poetsen enzo de laatste tijd wat verwaarloosd heb omdat het tandvlees te pijnlijk was en daardoor de tanden en kiezen ook weer pijn gingen doen. Nou is het waarschijnlijk te laat en moet de zooi eruit en ik schaam me dood omdat ik het zo ver heb laten komen en ik begin al te rillen bij de gedachte alleen al om een afspraak te maken.
Aan de andere kant verlang ik er zo naar om weer eens nootjes te kunnen eten of iets anders dan gehakt bij het warme eten en weer mijn lippen vanelkaar kan doen als ik iemand toelach.
Ik had jarenlang een geweldige tandarts. Bij haar had ik nooit last van de zenuwen. Ik vertrouwde haar volledig. Het enige onaangename was als ik stijve kaken kreeg bij een wortelkanaalbehandeling en daar konden we dan ook nog om lachen.
Totdat ze ermee ophield. Ik ben heel terughoudend in het geven van vertrouwen. Ik ben nooit weer naar een andere tandarts geweest. Ondertusen zijn vrijwel al mij kiezen kapot en een paar zijn tot op de kaak afgebroken. Ik denk dat ik daarvoor naar de kaakchirurg zal moeten. Voorlopig moet ik eerst maar eens moed opbrengen om een afspraak te maken want het kan zo niet langer.
Mijn schoonzusje heeft me al aangeboden mee te gaan naar een vrij nieuwe praktijk waar ook vrouwelijke tandartsen werken.
Ik ben diabeet en sinds dat geconstateerd is is mijn gebit rap achteruit gegaan. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het poetsen enzo de laatste tijd wat verwaarloosd heb omdat het tandvlees te pijnlijk was en daardoor de tanden en kiezen ook weer pijn gingen doen. Nou is het waarschijnlijk te laat en moet de zooi eruit en ik schaam me dood omdat ik het zo ver heb laten komen en ik begin al te rillen bij de gedachte alleen al om een afspraak te maken.
Aan de andere kant verlang ik er zo naar om weer eens nootjes te kunnen eten of iets anders dan gehakt bij het warme eten en weer mijn lippen vanelkaar kan doen als ik iemand toelach.
Re: Die knoop moet toch een keer door
Succes!!
Ga er "open" heen, dus ga er niet vanuit dat er "dit en dat, zuas en zo" moet
gebeuren, maar laat de TA dat bepalen. Toen ik bijna 6 jaar geleden weer
naar de TA ging dacht ik ook dat een prothese de enige oplossing was.
Uiteindelijk was het extractie van slechts 5 kiezen en heel veel vullingen.
En toen alles op orde was ben ik ook telkens ieder half jaar op controle gegaan, want in een half jaar
kan er niet veel stuk gaan, dus als er dan wat zou zijn zou dat ook niet veel werk zijn om te fixen...
Daar heb ik gelijk in gekregen. En vervolgens gekozen om TOCH kronen te nemen voor het mooi en
omdat dat steviger was. Ik ben maar WAT blij dat ik nu mijn eigen tanden nog heb, kan en durf
in principe alles te eten, ben alleen voorzichtig met appels en winegums, maar meer ook niet.
Neem die stap. Laat desnoods je schoonzusje de afspraak maken en je meesleuren,
ga/blijf poetsen, ondanks dat het niet fijn voelt, maar breng die regelmaat er weer in.
Succes en laat ons weten hoe het je verder vergaat of is vergaan.
Vandaag is er een ontstoken kies eruit gehaald en opzich viel dat wel mee.
Alleen heb ik vreselijk napijn gehad maar de pijnstiller die ik kreeg werkt goed.
Ik heb het getroffen met mijn "nieuwe" tandarts.
Volgens mij is ze nog vrij jong en ze is zooooo lief en zorgzaam :smt023
En ook ik kan mezelf wel voor de kop slaan.
Had ik maar eerder aan de bel getrokken.
Had me in ieder geval de pijn van de afgelopen dagen gescheeld.
Want die stap tot het maken van de afspra(a)k(en) is een moeilijke...