Even een vraagje.
Via de mondhygieniste moest ik een receptje vragen aan mijn tandarts voor antibiotica.
Uitslag van het lab was naar hem gestuurd met de vraag het recept uit te schrijven
Ik heb het receptje afgehaald en nog even overleg gepleegd.
De volgende dag had ik een rekening van 19,63 euro in de bus. :o
Ik heb een paar minuten met jas aan zitten praten terwijl hij het recept uitdraaide.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik voor een recept uitschrijven moest betalen bij een tandarts.
Is dit normaal?
Via de mondhygieniste moest ik een receptje vragen aan mijn tandarts voor antibiotica.
Uitslag van het lab was naar hem gestuurd met de vraag het recept uit te schrijven
Ik heb het receptje afgehaald en nog even overleg gepleegd.
De volgende dag had ik een rekening van 19,63 euro in de bus. :o
Ik heb een paar minuten met jas aan zitten praten terwijl hij het recept uitdraaide.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik voor een recept uitschrijven moest betalen bij een tandarts.
Is dit normaal?
Re: kosten receptje uitschrijven
Consult kleine verrichting.
Wat denkt u dat u bij uw huisarts zou moeten betalen?
In dit geval gaat het om een diagnose van het lab.
De handeling is dus alleen een papiertje invullen.
Handig om te weten dat dit dus berekend mag worden.
Volgende keer maar bij de huisarts het recept halen omdat dit qua vergoeding/verzekering gunstiger is.
Overigens zal de huisarts, als het een goede is tenminste, zich niet willen mengen in behandelingen van een andere zorgverlener, tenminste niet zonder overleg met hem/haar (waar u ook weer voor mag betalen, zij het ""onzichtbaar"")
(C13 in dit geval, speciek consult: intercollegiaal overleg) :smt003
En ja...ik neem geen aanvullende verzekering voor mijn tanden om de beperkte vergoeding aan dit soort futiliteiten te willen kwijtraken.
Ik heb die vergoeding hard nodig voor belangrijker zaken dus ik ga de volgende keer naar de huisarts voor het receptje mocht het nodig zijn.
Overigens heeft de tandarts wel een fout gemaakt bij het uitschrijven van het recept.
Ik had aan 7 dagen antibiotica genoeg volgens het lab en ik kreeg voor 10 dagen via de tandarts.
Gelukkig let ik zelf ook op want ik vind het geen onschuldig spul wat je zomaar even wegslikt.
De verantwoordelijkheid ligt overigens nooit bij het lab.