Hallo,
Zo'n twee weken geleden is er een wortelkanaalbehandeling bij een flinke ontsteking uitgevoerd in mijn achterste kies (links)boven. Daar geen klachten meer, erg prettig, maar mijn hoektand aan die zijde voelt sindsdien wel anders aan.
Kan niet spreken van pijn of een zeurend gevoel, maar de tand voelt "vreemd" aan, alsof deze niet goed op z'n plek zit.
Ter hoogte van die tand geldt voor de kaak eigenlijk hetzelfde. Niets bijzonders aan te zien overigens.
Ik vraag me af of dit verband kan houden met elkaar, of is dit onwaarschijnlijk?
Van de andere kiezen ertussen heb ik geen last, dus het kan ook toeval zijn.
Maar heb wel eens gehoord dat een ontsteking zich kan uitbreiden/verplaatsen en maak me inmiddels lichtelijk zorgen. :-?
Alvast dank voor de reacties!
Zo'n twee weken geleden is er een wortelkanaalbehandeling bij een flinke ontsteking uitgevoerd in mijn achterste kies (links)boven. Daar geen klachten meer, erg prettig, maar mijn hoektand aan die zijde voelt sindsdien wel anders aan.
Kan niet spreken van pijn of een zeurend gevoel, maar de tand voelt "vreemd" aan, alsof deze niet goed op z'n plek zit.
Ter hoogte van die tand geldt voor de kaak eigenlijk hetzelfde. Niets bijzonders aan te zien overigens.
Ik vraag me af of dit verband kan houden met elkaar, of is dit onwaarschijnlijk?
Van de andere kiezen ertussen heb ik geen last, dus het kan ook toeval zijn.
Maar heb wel eens gehoord dat een ontsteking zich kan uitbreiden/verplaatsen en maak me inmiddels lichtelijk zorgen. :-?
Alvast dank voor de reacties!
Re: Vreemd gevoel hoektand na wortelkanaalbehandeling kies
In navolging op mijn eerdere post het volgende:
Ik heb het idee dat de kies die eerder behandeld is, toch weer is gaan opspelen.
Ik heb een duidelijke ontstekingssmaak in mijn mond en ik denk een fistel te voelen iets naar voren van die kies (kan het niet goed zien).
Mijn hele linker bovenkaak zeurt (pijn is een groot woord, maar het voelt echt niet goed) en ik ben er echt behoorlijk misselijk van/bij.
Nu kan ik later deze week (woensdagmiddag) bij mijn tandarts terecht, dus er zal dan zeker de nodige actie ondernomen worden.
Maak me alleen wel zorgen over die misselijkheid. Is het verantwoord om daar mee te blijven lopen tot die tijd?
Ben er echt beroerd van. :smt009
Iemand..?