Gevoelige en pijnlijke mond

Author:
weijki
Posted:
zo, 03/27/2011 - 18:34
Hallo,

Ik zit met een pijnlijk probleem en ik ben bang dat het weer met mijn gebit te maken heeft.
Dit jaar zijn er 2 verstandskiezen getrokken, heeft mijn gebit/tandvlees een grote schoonmaak gehad van de mondhygenist en zijn er 8 gaatjes gevuld, (4 per kant) en aan elke kant een oude vulling vervangen. Mijn vorige tandarts had de gaatjes laten zitten en wilde het later iets aan doen omdat ze vrij klein waren maar door dat hij (te vroeg) overleed moest ik een andere tandarts zoeken.

De laatste ingreep was 2 weken geleden aan de rechter kant en over 2 weken staan er nog 3 kleine gaatjes in mijn voortanden in de planning. Een van de vullingen moet nog bijgevijld worden omdat ik mijn tanden niet goed op elkaar krijg.

Maar sinds een week krijg ik pijn met kauwen en koud drinken, en soms zomaar. De pijn begon met kauwen aan de rechter onderkant en nu zit het eigenlijk overal, zowel links rechts boven als onder. Het is een stekende, (ontstekings) pijn en ik dacht eerst aan een ontsteking onder een kies maar dan zit de pijn niet overal in me mond,. Gaatjes dat lijkt me ook niet meer, (voortanden doen het minst pijn) Verder heb ik nog last van een lichte hoofdpijn en trekt iets naar mijn oren.

Ik hoop echt dat het niet met mijn gebit te maken heeft want de laatste keer heb ik in de stoel zitten huilen van angst omdat ze mijn vulling ging vijlen maar dat moest op een gegeven moment met een boor, aan die kant was ik niet verdoofd, had mijn muziek nog niet aan, en door een hele slechte nachtrust heb ik er toen voor gekozen om geen kalmeringspil te nemen omdat ik dan veel te moe werd. Maar heb een super aardige vrouwelijke tandarts die mij op mij gemak stelde.

Wie herkend dit of heeft een idee wat het kan zijn.

groetjes
Lieneke

Dat je een wortelpuntontsteking hebt, lijkt me stug; dan was er een gaatje erg diep geweest. Doordat er een vulling nog te hoog is, kan dat een trigger zijn om dat steeds op te zoeken. Dus dan kan je inderdaad gaan knarsen/klemmen. So wie so kunnen vullingen nog even exta koude-sensatie geven of het komt doordat er nu al glazuur is afgesleten.
Ik zou zeggen; bel maandag even of ze die vulling alvast kunnen polijsten. Zoveel werk is dat niet..!
za, 04/02/2011 - 09:46 Permalink