bult gehemelte

Author:
gemopame
Posted:
za, 04/02/2011 - 23:06
Hoi... ik had 2,5 week gelden voor de 3e x in een jaar tijd bijholte ontsteking. Mijn klachten zijn op zo'n moment. Een verstopte neus aan 1 kant. Een pijnlijke plek naast mijn neusvleugel. Als ik buk klopte het in die zone.. Hoofdpijn aan 1 kant. Een gevoelloos gevoel richting mijn hoektand en snijtand ernaast. 'S- ochtend geen last maar in de loop van de dag wordt het behoorlijk vervelend en kan niet meer zonder asperines. De eerste x ging het vanzelf weg binnen 1 week. De tweede x had ik zoiets van...dit ga ik niet nog een x doorstaan dus ik kreeg antibiotica. Nu heb ik 16 dagen met een dichte neus , gevoelige tanden, enz. rondgelopen. Alles geprobeert... Uitstraling van de tanden voorgelegd bij de tandarts. Zie zei gelijk...een bijholte ontsteking. Ik heb nu sinds dag 14 een bult op mijn gehemelte. Heb ook van te voren zitten drukken waar nou de pijn zit. Bij de neus of in het gehemelte. Ben bij de Huisarts geweest. Die keek naar de bult en zei dat het niets met het gebit te maken had, maar ook niet met de bijholte ontsteking. Ik kan gewoon eten, warm en koud, alleen de zwelling gaat niet weg. Het gevoelloze in de tanden is wat minder geworden maar het lijkt wel of de bult zit te drukken op de zenuw. Maar ik het is nog steeds niet zo erg dat ik asperines moet nemen. De bult wordt ook niet meer of minder. Ik ben nu 6 dagen verder. Wat moet ik hier nou mee. Het is ook geen gigantische bult maar ik wil wel graag weten wat ik hier mee moet.. Kan het een soort van blauwe plek zijn? Of irritatie?
gemopame

Hallo,
De zenuw bleek afgestorven te zijn en is pijnloos verwijderd. Het was een abces wat aan het groeien was. Heb ook antibiotica gehad, voor de zekerheid. Nu moet ik a.s. maandag de rest van de behandeling doen. Ik zie er verschrikkelijk tegenop! Vooral dat rubbere frame met lapje die om mijn tand krijg. Spaansbenauwd krijg ik het als ik er aan denk. De zenuw verwijderen was een eitje.
za, 04/16/2011 - 12:27 Permalink
gemopame

Ik ben nu inmiddels 13x geweest, 2 antibioticakuren verder en nog zit er troep in de bult. De tandarts gaat morgen een nieuwe poging doen het kanaal droog te krijgen wat tot nu toe niet is gelukt. Ik weet niet meer wat ik moet doen! Ik denk dat ik hem ga voorstellen de vulling eruit te halen (voor de 3e x) en zodra de pus eruit is het kanaal te dichten. Moet de tand perse dicht zijn om een apresexi te laten uitvoeren?
Ik wil niet meer...
wo, 06/08/2011 - 21:46 Permalink