Langdurige napijn

Author:
sr
Posted:
wo, 04/06/2011 - 08:29
Goedemorgen
In 8ste kies al sinds mijn jonge jaren een vulling gehad, nu met 47 is deze wel een keer of 5 vervangen. Vulling viel eruit een paar weken terug, niet pijnlijk. Vw tandarts-angst uitgesteld, vrijdag toch maar bij de tandarts geweest, was intussen behoorlijk pijnlijk geworden. Dom ja, maar goed.
Bericht van tandarts: erg diep, we proberen, maar kan zijn dat de zenuw al aangetast is, dan of behandeling of kies eruit. Na de behandeling was hij wel positief, was "een uitdaging" geweest maar hij dacht dat het gelukt was en dat de zenuw nog goed was.

Napijn dramatisch, 2 nachten wakker van geworden, wordt nu (5 dagen later) wel dag voor dag iets beter, maar nog niet weg. Zeurende doffe pijn, soms erg onspecifiek aan die kant van gezicht, soms goed te herleiden tot die kies. Maar wel veel minder dan het eerst was. Koud/warm-gevoelig. Kauwen en poetsen geen probleem. Vulling op zich voelt goed.

Van eerdere tand-toestanden weet ik dat ik lang "plezier" kan hebben van na-pijn, maar waar ligt de grens:
Afwachten of teruggaan?
Dank voor uw advies.
sr

Dank.
Inmiddels een redelijke dag, met maar 1 paracetamol en dan zonder.
Tot ineens ontzettende pijn einde van de middag, zonder enige reden (niet eten drinken snel bewegen wat ook). Tot aan de oor, bah.
Is inmiddels weer weggezakt, duurde wel een uur of langer.
Lastig, wel vooruitgang dus, maar zo opeens dan weer zo erg...
wo, 04/06/2011 - 21:33 Permalink