Vraag over verstandskiezen

Author:
Mehk
Posted:
za, 04/09/2011 - 13:34
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een aantal dagen geleden wat last van mijn onderkaak links, en ben naar mijn tandarts toegeweest.
Bij de tandarts bleek dat mijn tandvlees rondom een verstandskies een beetje onstoken was waardoor ik werd aangeraden waterstofperoxide te gebruiken in combinatie met een soort stompe injectie om het goed toe te dienen tot dusver lijkt dat de onsteking minder te maken maar ik denk niet dat deze compleet weg zal trekken.

Nou moet de kies er als nog uit gehaald worden maar wegens een vakantie en mijn eind presentatie op school heb ik hier dus geen tijd voor en de afspraak pas op 4 mei gemaakt. Ik zit nu een beetje te twijfelen om dit misschien toch wat eerder te doen rond 25 april, alleen moet ik 29/30 april met Koninginnedag dus werken en veel klanten helpen, is het te optimistisch om het 25 april te doen en te denken dat het in 4/4.5 dagen weg getrokken is en ik weer goed kan werken zonder last te krijgen?

Op het internet heb ik het een en ander gelezen dat de verstandskiezen onderin meestal de meeste problemen opleveren?

Alvast bedankt :)
Spiegeltje

is het te optimistisch om het 25 april te doen en te denken dat het in 4/4.5 dagen weg getrokken is en ik weer goed kan werken zonder last te krijgen?

Op zich niet, u hoeft zich geen week ziek te melden of zo :D . Werken op de dag van de extractie van een verstandskies in de onderkaak is wellicht niet aan te raden (rust houden is prettiger) maar de volgende dag kunt u - eventueel met pijnstillers maar vaak niet eens nodig - weer aan het werk.

Er is wel een kans aanwezig op complicaties met als gevolg meer pijn dan gebruikelijk. Pijnbeleveing is ook persoonlijk bepaald.

In de meeste gevallen zullen ook dan gewone pijnstillers (paracetamol, inuprofen of een combinatie daarvan) voldoende verlichting kunnen geven.
zo, 04/10/2011 - 22:22 Permalink
Spiegeltje

Hard praten kan de eerste dagen wat moeizamer zijn omdat de mond minder ver open kan.

Ik ben wel uitgegaan van een normale extractie door de tandarts. Bij een complexe extractie (chirurgische verwijdering door de kaakchirurg bijvoorbeeld) heeft u meer last en meer kans op complicaties die het praten er niet prettiger op maken. Zoals zwelling (dikke wang), beperkte mondopening en pijn. Maar uit uw bericht maak ik op dat het gewoon door de tandarts kan.

Er is natuurlijk altijd een kans dat het anders loopt dan gewenst. Als er echt veel vanaf hangt kun je daar rekening mee houden.
zo, 04/10/2011 - 22:58 Permalink
Zonnenbloem

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een aantal dagen geleden wat last van mijn onderkaak links, en ben naar mijn tandarts toegeweest.
Bij de tandarts bleek dat mijn tandvlees rondom een verstandskies een beetje onstoken was waardoor ik werd aangeraden waterstofperoxide te gebruiken in combinatie met een soort stompe injectie om het goed toe te dienen tot dusver lijkt dat de onsteking minder te maken maar ik denk niet dat deze compleet weg zal trekken.

Nou moet de kies er als nog uit gehaald worden maar wegens een vakantie en mijn eind presentatie op school heb ik hier dus geen tijd voor en de afspraak pas op 4 mei gemaakt. Ik zit nu een beetje te twijfelen om dit misschien toch wat eerder te doen rond 25 april, alleen moet ik 29/30 april met Koninginnedag dus werken en veel klanten helpen, is het te optimistisch om het 25 april te doen en te denken dat het in 4/4.5 dagen weg getrokken is en ik weer goed kan werken zonder last te krijgen?

Op het internet heb ik het een en ander gelezen dat de verstandskiezen onderin meestal de meeste problemen opleveren?
Alvast bedankt :)

Nee, absoluut niet, althans, bij mij heeft het geen problemen opgeleverd. Meestal lees je op internet de uit de hand gelopen problemen, uiteindelijk verschilt het per persoon. Ik heb vandaag sochtends mijn verstandskies rechtsonderin eruit laten trekken..bij jou ook het geval was, moest ik ook week spoelen met water stof peroxide..heb hem vandaag half tien eruit getrokken, kon moeilijk praten maar geen pijn, alleen misselijk maar dat lag aan mij omdat ik niks had gegeten en en ineens pijnstiller en hoop bloed naar binnen slokte..daarna ben ik naar school geweest, niet gepraat, uiteindelijk naar huis en het gaasje omgewisseld. 2x..nu heb ik bijna geen pijn meer, had het anders verwachten..het duurde bij mij niet eens tien minuten toen hadden ze hem eruit, zat kapot van de spanning wat nergens voor nodig was..de dokter zei ja,, tis gelukt,, je bent klaar..ik d8 watt zo snel..maar je moet alleen rekening ermee houden als de verdoving na twee uur uitgewerkt is dat je pijn krijgt, ik had een klein beetje pijn maar, maar je krijgt pijnstiller..betreft koninginedag en klaten,, wordt wel moeilijk met het praten denk ik dan..

succes en laat me weten hoe het is gegaan
ps: het valt allemaaal reuzee mee, laat je geen verhalen aanpraten dat het een bloedbad werd ofzo..immers voel je niks en voor je het weet is het allang om
di, 04/19/2011 - 23:48 Permalink