Wanneer een Wortelkanaalbehandeling?

Author:
Adam
Posted:
do, 04/14/2011 - 22:39
Beste Forumgebruikers,

Ik ben vanavond bij mijn (recent nieuwe) tandarts geweest in Rijswijk (ZH), omdat ik pijn kreeg aan een kies (die hij een half jaar geleden gevuld heeft) tijdens het eten van chocolade - de pijn verdween toen de chocolade weg was.

De kies was hiervoor af en toe gevoelig voor warm en koud - bv. na een weekend waarin ik alcohol heb gedronken.

Hij heeft uitgebreid op mijn kiezen getikt met een object maar dat deed geen pijn,
hij heeft een foto genomen en zei dat de kies (2-6) ontstoken is daar een zwarte vlek te zien zou zijn op de foto

Ik kon het niet goed zien en het ging mij eigenlijk sowiezo allemaal erg snel - hij stelde voor gelijk de behandeling te beginnen
die hij in drie fasen zou verrichten: 2 keer een afspraak voor boren in de kies en nog een derde keer wat langer voor weet ik niet met de zenuw ... of ik kon me mentaal gaan voorbereiden of bellen voor een afspraak als het erger zou worden

Omdat ik er helemaal geen verstand van heb ben ik eerst maar thuis gaan googlen en kwam ik uiteindelijk hier terecht waar ik wil vragen of iemand hier ervaring mee heeft

Mijn vragen zijn eigenlijk: wat is verstandig? ik heb gelezen dat een zenuwontsteking (als dat het is) vanzelf over kan gaan, weet iemand dat?

Zal ik mijn oude tandarts bellen voor een second opinion?

Kan het ook een gevoelige tandhals zijn? Ik heb alleen last bij heel zoet en af en toe bij koud en warm als ik een lang weekend heb gehad (veel zuren . vermoeidheid etc) of is die zwarte vlek op de foto doorslaggevend voor een ontsteking
(ik heb hier echt geen verstand van)?

Is het verstandig om te wachten tot het erger word (of beter ...)?

Weet iemand hier toevallig of er manieren zijn om de ontsteking te helpen genezen? of is het gewoon geluk als je dat overkomt?

Als jullie me met 1 of meer van deze vragen willen helpen ben ik jullie dankbaar

Adam