Nadat mijn brug door verschillende tandartsen tweemaal tijdelijk was vastgezet, heeft mijn eigen tandarts de brug weer definitief vastgezet (zie eventueel mijn eerder post over deze geschiedenis). Bij het tijdelijk vastzetten had ik steeds nergens last van, maar vrijwel meteen nadat de brug definitief werd vastgezet, kreeg ik enkele malen per dag "pijnaanvallen" die ik meestal met een paracetamol wel kon onderdrukken. Nadat ik het twee weken had aangekeken, ben ik teruggegaan naar mijn tandarts. Die constateerde een "openliggende tandhals" (ik weet niet meer precies hoe hij het noemde, maar hier kwam het op neer). Volgens hem was dit ontstaan doordat de brug een paar keer van zijn plaats was geweest.
Hij heeft mijn probleem op proberen te lossen door er een beschermlaagje overheen te leggen (geen idee wat precies) en me tandpasta-advies te geven (Sensodyne voor gevoelige tandhalzen). Inmiddels zijn we anderhalve week verder en hoewel de pijnaanvallen in aantal zijn afgenomen (van vijf tot zes per dag naar een of twee per dag) is de intensiteit niet minder geworden. Ik merk ook dat de gevoeligheid van mijn tandhals is afgenomen (bij het poetsen). Toch is kauwen met mijn kies absoluut nog niet mogelijk en heb ik er dus nog tamelijk veel last van.
Ik vraag me af of dit normaal is. Hoe lang moet ik dit nog aankijken voor ik terugga naar de tandarts? Ook vraag ik me af of de problemen inderdaad ontstaan zouden kunnen zijn door het in korte tijd driemaal opnieuw plaatsen van de brug.
Alvast bedankt voor uw advies!
Hij heeft mijn probleem op proberen te lossen door er een beschermlaagje overheen te leggen (geen idee wat precies) en me tandpasta-advies te geven (Sensodyne voor gevoelige tandhalzen). Inmiddels zijn we anderhalve week verder en hoewel de pijnaanvallen in aantal zijn afgenomen (van vijf tot zes per dag naar een of twee per dag) is de intensiteit niet minder geworden. Ik merk ook dat de gevoeligheid van mijn tandhals is afgenomen (bij het poetsen). Toch is kauwen met mijn kies absoluut nog niet mogelijk en heb ik er dus nog tamelijk veel last van.
Ik vraag me af of dit normaal is. Hoe lang moet ik dit nog aankijken voor ik terugga naar de tandarts? Ook vraag ik me af of de problemen inderdaad ontstaan zouden kunnen zijn door het in korte tijd driemaal opnieuw plaatsen van de brug.
Alvast bedankt voor uw advies!
Re: Pijn na defenitief vastzetten brug
Bij dichtbijten maakt de brug overal tegelijkertijd contact?
Re: Pijn na defenitief vastzetten brug