alle kiezen eruit

Author:
tippie62
Posted:
di, 05/10/2011 - 20:59
volgens mijn parodontoloog zijn mijn kiezen niet meer te redden ,die moeten er samen met een voortand eruit om de behandeling van de andere tanden succesvol te laten verlopen
mijn vraag is kan ik dan nog wel gewoon eten en kauwen,wat is de beste oplossing voor de tand die eruit moet ,ben aardig geschrokken van dit bericht
Romy32

Als u uw kiezen én een tand mist, is een frameprothese (ook wel partiële prothese genoemd) waarschijnlijk een goede oplossing.

http://www.stooptandprotheticus.nl/attachments/Image/frame%20prothese.jpg

Het plaatje is een voorbeeld van een frameprothese met alleen kiezen, maar het kan dus ook met tanden.
di, 05/10/2011 - 21:57 Permalink
Stokertje

Frame-prothese kan, maar ik zie wel vaak problemen optreden met kleine kiezen waar het frame (grotendeels) op steunt, puur omdat er geen steunpilaar in de vorm van een kies is. Daarnaast worden frames in de onderkaak meestal niet prettig gevonden... Echter, het is wel een prima oplossing voor nu. Mogelijk, voor in de toekomst, zouden implantaten uitkomst kunnen bieden. Er wordt dan wel wat verwacht van uw mondhygiëne. Namelijk, uw tanden en kiezen moeten niet voor niets worden getrokken (neem ik aan).
di, 05/10/2011 - 22:52 Permalink