Leeftijd kaakoperatie?

Author:
Guapitta
Posted:
ma, 05/16/2011 - 22:53
Hallo,

Ik ben een meisje van 16,5 jaar en ik heb een opvallende onderbeet. Belegde stokbrood kan ik bijvoorbeeld niet losbijten doordat mijn kiezen + voortanden niet op elkaar aansluiten. Naar mate ik ouder wordt begin ik me er steeds erger aan te irriteren. Ik merk ook dat het effect heeft op het praten. Alsof dat allemaal niet erg genoeg is, maakt het me ook nog eens hartstikke onzeker.. :cry:

Ik heb sinds eind groep 8 een beugel, alleen ik heb het gevoel dat sindsdien mijn onderkaak alleen meer naar voren is gegaan. Ik zit nu in het eind van mijn 4e leerjaar en nog steeds heb ik een beugel. Mijn tandarts zegt dat ik uiteindelijk toch een kaakoperatie zal moeten ondergaan alleen hij wil wachten tot mijn botten helemaal zijn uitgegroeid.

Nu is mijn vraag, hoe oud moet je nou eigenlijk zijn om zo een operatie te kunnen krijgen? Moet je een bepaalde leeftijd hebben bereikt, wil je geopereerd worden aan je kaak?

Ik hoop graag op reactie's..
mprins998

volgens mij is dat vanaf je 18 tot aan je 34e.
na je 34e neemt het lichaam moeilijker calcium op waardoor herstel ook een stuk langer gaat duren.
Drink zo min mogelijk cola na de operatie ,het foliumzuur zal zich dan aan het calcium gaan verbinden zodat het niet kan worden gebruikt .
succes met je operatie
ma, 05/16/2011 - 23:04 Permalink
Guapitta

volgens mij is dat vanaf je 18 tot aan je 34e.
na je 34e neemt het lichaam moeilijker calcium op waardoor herstel ook een stuk langer gaat duren.
Drink zo min mogelijk cola na de operatie ,het foliumzuur zal zich dan aan het calcium gaan verbinden zodat het niet kan worden gebruikt .
succes met je operatie

Bedankt voor je antwoord en advies. Ik ben sowieso geen liefhebber van cola dus dat is geen probleem :)
Kunnen er denk je uitzonderingen worden gemaakt wat leeftijd betreft? Ik heb namelijk een beetje rondgeneusd op het net en kwam daar verhalen tegen van patiënten die jonger waren dan 18... Mijn tandarts doet er ook een beetje vaag over. Hij zegt al 2 jaar lang dat hij een afspraak gaat maken met de kaakchirurg, maar tot de dag van vandaag is er nog geen afspraak gemaakt.
ma, 05/16/2011 - 23:11 Permalink
mprins998

Tuurlijk kunnen er uitzonderingen worden gemaakt.
Ik weet niet waarom die minimum leeftijd er is ,ik denk dat het een misvorming van de kaak te weeg KAN brengen en er daarna weer herstel opraties noodzakelijk is,maar er zal ongetwijfeld een goede rede voor zijn,evenals dat ze jouw laten wachten.
Zolang je nog geen fysieke klachten hebt is er geen volgens mij geen reden tot uitzondering
di, 05/17/2011 - 18:31 Permalink