Ik heb een moeilijk gebit. Overbeet en jarenlang gebeugeld maar mislukt door wat een verkeerde behandeling bleek.
Nu 5 jaar later krijg ik opnieuw een beugel. Overal zijn stukjes afgebroken en door een ongeluk zijn ook mijn beide voortanden beschadigd. Van de tandarts zou ik facings krijgen, in elk geval op mijn voortanden. Maar nu moet ik dus een blokjesbeugel.
Kan dat wel, een beugel op facings plaatsen?
Van mijn ondertanden zijn kleine stukjes afgebroken en heb ik ook wat witte stipjes bij die breuklijnen. Is hier wat aan te doen? Mijn tandarts reageert hier terughoudend op, maar ik ben niet tevreden.
Nu 5 jaar later krijg ik opnieuw een beugel. Overal zijn stukjes afgebroken en door een ongeluk zijn ook mijn beide voortanden beschadigd. Van de tandarts zou ik facings krijgen, in elk geval op mijn voortanden. Maar nu moet ik dus een blokjesbeugel.
Kan dat wel, een beugel op facings plaatsen?
Van mijn ondertanden zijn kleine stukjes afgebroken en heb ik ook wat witte stipjes bij die breuklijnen. Is hier wat aan te doen? Mijn tandarts reageert hier terughoudend op, maar ik ben niet tevreden.
Re: beugels op veneers/facings, kan dat?
Mijn tanden staan wel in een rechte boog, het probleem is dat mijn kiezen niet goed op elkaar passen. Zou een beugel de facings beschadigen? Zou een nieuw stukje composiet een betere tijdelijke oplossing zijn?