hallo allemaal even me eigen voorstellen ik ben 60 jaar oma van 7 kleinkinderen en ik heb de laatste 10 jaar getobt met mijn
kunstgebit ik heb in totaal 5 gebitten gehad en geen een bleek goed te zitten vooral het ondergebit was een ramp constant los in mijn mond
dus was een klik ondergebit de beste oplossing dit heb ik 5 jaar geleden laten toen en was daar zeer tevreden mee nu bleek dat mijn bovengebit niet meer bleef zitten tot gevolg dat ik de hele dag liep te kokhalzen een ramp dus enkel ingeval van nood bovengebit in na 5 jaar tobben toch besloten hier ook een klik gebit voor te nemen dat was even wat anders dan het ondergebit eerst werdt er een foto gemaakt aan hand daarvan werdt er een mal gemaakt zodat de implanteloog wist waar hij moest boren,intotaal heeft hij 6 implantaten gebruikt normaal is dit 4 volgens hem nu dit viel vies tegen mijn gezicht zag eruit of het voor een boksbal was gebruikt maar je ben jong en je wil wat toch? nu komt het moeilijkste van alles het duurt minstes 6 maanden voordat het implantaat goed zit dus het werd een sobere kerst voor mij omdat ik natuurlijk beneden een beugel had zitten van het klikgebit moest deze ook uit anders werd het wel erg pijnlijk gelukkig is het eind in zicht de doppen zijn geplaatst en a.s. woendag gaan we happen voor een nieuw gebit dus nog even doorzetten zonder gebit want deze heb ik dus al die tijd niet ingehad het mocht wel maar het was beter van niet 9kg afgevallen maar heb er geen spijt van zal enkel wel vreemd zijn als ik na al die tijd weer een mond vol heb. :smt005
kunstgebit ik heb in totaal 5 gebitten gehad en geen een bleek goed te zitten vooral het ondergebit was een ramp constant los in mijn mond
dus was een klik ondergebit de beste oplossing dit heb ik 5 jaar geleden laten toen en was daar zeer tevreden mee nu bleek dat mijn bovengebit niet meer bleef zitten tot gevolg dat ik de hele dag liep te kokhalzen een ramp dus enkel ingeval van nood bovengebit in na 5 jaar tobben toch besloten hier ook een klik gebit voor te nemen dat was even wat anders dan het ondergebit eerst werdt er een foto gemaakt aan hand daarvan werdt er een mal gemaakt zodat de implanteloog wist waar hij moest boren,intotaal heeft hij 6 implantaten gebruikt normaal is dit 4 volgens hem nu dit viel vies tegen mijn gezicht zag eruit of het voor een boksbal was gebruikt maar je ben jong en je wil wat toch? nu komt het moeilijkste van alles het duurt minstes 6 maanden voordat het implantaat goed zit dus het werd een sobere kerst voor mij omdat ik natuurlijk beneden een beugel had zitten van het klikgebit moest deze ook uit anders werd het wel erg pijnlijk gelukkig is het eind in zicht de doppen zijn geplaatst en a.s. woendag gaan we happen voor een nieuw gebit dus nog even doorzetten zonder gebit want deze heb ik dus al die tijd niet ingehad het mocht wel maar het was beter van niet 9kg afgevallen maar heb er geen spijt van zal enkel wel vreemd zijn als ik na al die tijd weer een mond vol heb. :smt005
Re: inplamtaten
heb jij nu een klik-implantaat-prothese zowel boven als onder??? en hoe bevalt het nu?? ik ben dit ook van plan namelijk.
en, hoeveel implantaten heb je boven en onder?
groet, gerard
hallo gerard
om je vragen te beantwoorden ik heb 2 implantaten beneden en 6 implantaten boven daarop zit dus nu mijn kunstgebit en ik mag wel zeggen dat ik daar heel blij mee ben het zit nu lekker stevig geen geklapper meer in mijn mond boven zit steviger dan beneden maar boven zit ook wat meer ijzer het blijft wel zitten beneden maar als ik een appel eet dan wil het nog wel eens kantelen maar daar leer je wel mee omgaan als ik het had geweten had ik beneden nog twee extra laten zetten maar als jij alles nog moet laten doen zou ik toch als ik jouw was voor 4 implaten beneden gaan mocht je nog vragen hebben kan je mij altijd mailen hoor mijn email adres is wensv136@planet.nl
groetjes
margreet
Ik ben een vrouw van 61 jaar en 4 weken geleden zijn in mijn onderkaak 4 implantaten geplaatst voor het klikgebit.
Ik mag wel zeggen wat een ellende. Nog steeds heb ik een verdoofd gevoel in mijn onderlip en een gedeelte van de kaak.
Eind april worden de magneten pas geplaatst en half mei zou dan alles achter de rug zijn.
Ik heb mijn praktijk in psysociale hulpverlening waarin ik werk met clienten, 14 dagen moeten sluiten met het gevolg een negatief verdienvermogen.
Mij is op de risico's niet gewezen.
De tandarts/implantoloog wuifde mijn angst tijdens de 1e nacontrole (na 3 dagen) weg. De verdoving kon nog wat langer nawerken maar het zou allemaal goedkomen. Geen angst, komt goed, zei hij.
Nu 4 weken later heb ik het bange vermoeden dat er een zenuw is geraakt.
Ik praat moeilijk, voel geen kou of warmte en verbrand dus regelmatig mijn onderlip. Vaak merk ik dat ik kauw op mijn onderlip.
Ik kan er een naald inprikken, ik voel het niet. Ook kan ik moeilijk kauwen. Ik eet nog steeds fijngemalen voedsel.
Mijn tijdelijk ondergebit kon ik pas indoen na 14 dagen.
Ik begin hem nu behoorlijk te knijpen. Ik moet veel praten in mijn beroep en heb last van slijm wat af en toe uit mijn mondhoek druipt. Ook praat ik moeilijk. Erg lastig als je een representatief beroep hebt.
De tandarts heeft mij nu tussen neus en lippen vertelt dat de mogelijkheid bestaat dat ik dit probleem houd. Maar geeft mij de dooddoener het kan wel een jaar duren. Verdoving is normaal toch na een dag wel uitgewerkt heb ik gelezen?
Zijn er mensen die dit probleem herkennen en is herstel nog mogelijk door b.v. een operatie?
Graag een reactie van mensen met bovenstaande ervaring of een advies!!
Pauline
Ik weet dat er in je onderste kaak en zenuw loopt, die men eventueel kan raken. Maar alvorens de implantaten zijn geplaatst is hier toch een foto van genomen, zodat men de lengte van de implantaten kan bepalen. Daarbij neem ik aan dat je voor het plaatsen van de implantaten duidelijk is gemaakt dat er altijd een klein risico inzit, met name datgene wat je nu aangeeft. Ook heb ik gelezen dat zich dit nog kan herstellen.
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar google wat af de laatste tijd omdat ik implantaten in de bovenkaak wil en daar ben ik dit tegengekomen.
Als je je er erg druk ommaakt zou ik hiervan een foto laten maken, men moet hierop kunnen zien of de zenuw is geraakt.
Succes en sterkte
Lianne
Ga eens naar: voorbeeldvan.uwtandartsonline.nl, daarna linkse kolom implantaten aanklikken, daarna veelgestelde vragen aanklikken en iets naar beneden scrollen, dan kom je het vanzelf tegen.
Lianne