Barst in vulling!

Author:
MDP
Posted:
do, 06/02/2011 - 02:06
De trouwen lezers kennen misschien dit topic nog. En 'de elend' gaat door. Na de ingreep (wortelresectie) heb ik weinig tot geen last gehad van mijn kies. Echter zit nu een barst in de vulling, tussen bestaande tand en vulling. Zo moedig als ik tegenwoordig ben, meteen naar de tandarts. Deze heeft gekeken en een foto gemaakt. Niks aan de hand luidt het devies. Nou prima, maar is het een kwestie van NOG niks aan de hand?? Ik vertrek over 2 weken voor 21 dagen naar het buitenland en het laatste wat ik wil is dat de vulling breekt? Zit die kans erin en wat raden jullie mij aan? Toch nog even teruggaan of andere actie??

Alvast bedankt!
vV

kans op breuk zit er altijd in, ook wanneer dat randje nu niet voelbaar zou zijn.
Wil je meer zekerheid voor jezelf zou je kunnen vragen er toch iets aan te doen, maar dat biedt nog steeds geen garantie dat ie toch niet breekt. waar ik benieuwd naar zou zijn is reden dat dat randje er zit.
do, 06/02/2011 - 11:47 Permalink
MDP

Het is weer zover! De vakantie staat voor de deur en tot nu toe ben ik iedere keer 1 dag voor mijn vakantie naar de tandarts kunnen gaan om de kies te repareren. Gezien dit de zoveelste keer is, wil ik geen composiet vulling meer. Jaarlijks zit ik in de stoel!!

Maar nu...ik ben bij de tandarts geweest dus. Er zit een flinke barst/scheur in en bovenin kan ik zelfs mijn nagel tussen de vulling en bestaande kies drukken. Tuurlijk doen we dat niet. Maar ik was vrij verbaasd dat de vervangende tandarts geen foto heeft gemaakt en ook de vulling weigerde te repareren. Deze zit vast, is niet afgebroken, is niet ontstoken, dus geen valide reden om te repareren. In het begin werd ik overspoeld door het "nou ja, prima" gevoel. Achteraf ben ik mij toch zorgen gaan maken. Vooral de uitspraak "de kies proberen te ontzien" onderstreept de aanwezige kans om af te breken. Het eiland waar ik heen ga heeft geen permanente tandarts, zoals wij dat kennen. Nu vraag ik mij af of de kans groot is dat de kies breekt? En zo ja, wat ik er aan kan doen om te voorkomen. Snoepen doe ik niet en dat ik de kies niet moet gaan gebruiken om flesjes bier te openen spreekt voor zich....:D
wo, 06/27/2012 - 23:40 Permalink