Overbeet

Author:
Beugelvraagje
Posted:
do, 06/02/2011 - 17:41
Ik heb een vraagje.. Ik heb een overbeet en heb toen ik ongeveer 16 was een buitenboord beugel in de nacht gehad om mijn bovenkaak naar achter te brengen, dit heeft echt nooit geholpen, omdat ik uitgegroeid was.

Ik ben nu 23 jaar en wil toch wel graag hier iets aan doen, mijn orthodontist gaf mij de optie op voor een slotjes beugel en ik zal dan 2 kiezen moeten trekken om ruimte te maken en dat zal mijn bovenkaak naar achter kunnen gaan. DIt ook omdat ik een kleine onderkaak heb.

Ik ben toch een beetje huiverig en bang dat dit helemaal niet gaat helpen en dat ik dan opeens met 2 gaten zit? Ik vroeg mij af of iemand mij wat meer informatie hierover kan geven?

Heel erg bedankt
Beugelvraagje

Ik lees nu ook allemaal dat de kaakstand niet kan veranderen door alleen een beugel.. Maar mij werd verteld dat de overbeet minder wordt als ik de tanden eruit laat trekken en dan de beugel natuurlijk
do, 06/02/2011 - 18:15 Permalink
Workie

Ik lees nu ook allemaal dat de kaakstand niet kan veranderen door alleen een beugel.. Maar mij werd verteld dat de overbeet minder wordt als ik de tanden eruit laat trekken en dan de beugel natuurlijk
Je tanden worden door de beugel naar achteren geplaatst je boven kaak zal dus gewoon op dezelfde positie blijven
vr, 06/03/2011 - 02:28 Permalink
Els76

Ik zou toch ook maar eens een afspraak maken bij een kaakchirurg voor advies.
Kan wel zijn dat je overbeet vermindert door kiezen te trekken bovenaan en alles naar achter te duwen, maar je moet ook opletten dat je bovenlip dan niet naar binnen valt, want dat zou niet mooi zijn.
Hoeveel mm is je overbeet?
vr, 06/03/2011 - 16:08 Permalink