Kies voelt nog steeds raar aan 2 1/2 maand na WKB

Author:
j15oker
Posted:
ma, 06/06/2011 - 20:01
ongeveer 7 weken geleden een Wortel kanaal behandeling ondergaan in mijn kies. Kies doet geen pijn bij koude en of warme gerechten/drank. Tand blijft echter vreemd aanvoelen als ik er met mijn tong op druk en of iets eet. Niet echt een pijnscheut zoals voor de WKB het geval was maar een vreemd gevoel bij aanraking en of druk. Ook als ik er met mijn vinger langs gaat blijft de kies vreemd en gevoelig aanvoelen.
Vreemd want de zenuwen zijn eruit gehaald. Ik had veracht dat ik daar dan juist helemaal niets zou voelen...

Is dit een normaal verschijnsel, kan het zolang duren voordat de tand echt hersteld is van de WKB?
Zou het een wortelpunt ontsteking kunnen zijn?
Moet ik hier voor mijn halfjaarlijksecontrole mee terug gaan?

ALvast bedankt voor de reacties
Spiegeltje

Wat je beschrijft is niet abnormaal. Het kan gemakkelijk 6 maanden, of zelf nog wel langer, duren voordat de wortelpuntontsteking - die vaak de reden is voor een wkb - is genezen. Ook als u praktisch klachtenvrij bent hoeft de onsteking nog niet weg te zijn. Soms speelt deze zelfs weer wat op, bijvoorbeeld als de weerstand is verlaagd (griep, verhoudheid e.d).

Ik denk dat u nog even geduld moet hebben. Actie is nu niet nodig. Waarschijnlijk zal de tandarts bij de eerstvolgende periodieke controle, overbijna een half jaar dus, de behandeling evalueren. Bijvoorbeeld aan de hand van een foto. De zwarting rond de wortelpunt moet dan, als het goed is, zijn afgenomen. Soms is een herbehandeling noodzakelijk.
ma, 06/06/2011 - 22:00 Permalink