Help!

Author:
Rg1987
Posted:
wo, 06/15/2011 - 14:19
Sinds gister is het me opgevallen dat ik een heel klein zwart scheurtje/barst heb op mijn voortand. Het is heel klein en zwart het lijkt wel een klein dun haartje. Zoals ik al zij is het zichtbaar zwart. Wat kan dit zijn? Is mijn glazuur misschien op die plek weg? Zou het zwarte het tandbeen kunnen zijn? Afgelopen dagen heb ik wel vaak bier gedronken zou dit de boosdoener kunnen zijn? Mvg
Lexi13

Even laten nakijken...
Op een voortand in de onderkaak heb ik dat ook wel eens, bij mij is het een oneffenheid in het glazuur dat verkleurt als er wat tandsteen in gaat zitten. Ziet er dan uit als een scheurtje. Bij mij is het zo weg te polijsten, dus wellicht valt het heel erg mee.
wo, 06/15/2011 - 16:01 Permalink
Rg1987

Het kan toch niet zo zijn dat het glazuur van de een op de andere dag is weggesmolten door het bier? Ik drink normaal gesproken nooit alcohol en heb een gezond gebit zonder problemen.

Een ander vraagje ik heb in me onder kaak een tand waarvan het top beetje bij beetje weggebrokkeld is. Niet dat er stukjes uit missen maar met mijn tong kan ik het goed voelen. Mijn tandarts een oud koppig man zegt dat dit komt omdat ik zou knarsen. Persoonlijk denk ik dat het door energie drankjes is gekomen welk ik heel vaak dronk.

Mijn tandarts heeft me sensodyne meegegeven naar zijn zeggen zou door dit alles goedkomen. Een ander oplossing had die niet. Nou vraag ik me af een afgebroken tand kan worden hersteld dan zou er in mijn geval ook wel een behandeling moeten zijn toch? Vandaar deze second opinion vraag
wo, 06/15/2011 - 18:32 Permalink