natuurlijk bleken een optie?

Author:
grace
Posted:
vr, 06/24/2011 - 23:34
gister moest ik contactlenzen vloeistof halen en zag n meisje vreselijk twijfelen bij E 39,99 bij de DA, whitener. Vanavond, vrijdagavond nog met de barjongen van de sportschool zitten kletsen over disco gangers die ff voor t uitgaan de bleekstrips erin gooien...tja voor deze arme luitjes volgende tips:

http://img97.imageshack.us/img97/8562/aard.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Een natuurlijke en vrijwel kosteloze remedie om witte tanden te bereiken is: aardbeien! Het zuur in de aardbeien zorgt ervoor dat je tanden zich ontdoen van ontkleuringen. Je tanden bleken met aardbeien is heel simpel; pureer een aardbei en ga hiermee langs je tanden. Je kunt ook een halve aardbei afbijten en met de ene helft van de aardbei over je tanden heen gaan. Maak hierbij wel voorzichtige bewegingen omdat de zaden die in de aardbeien zitten wel schade kunnen toebrengen aan het glazuur en tandvlees. Voor een grotere doeltreffendheid, kun je wat zout toevoegen aan de puree van aardbeien. Hierdoor zul je zelfs donkere vlekken kunnen verwijderen die veroorzaakt zijn door koffie, frisdrank en/of rode wijn.

Knapperige groenten, zoals wortels, komkommers, bleekselderij of broccoli zijn een uitstekende keuze om op natuurlijke en gezonde wijze je tanden witter te maken. Dankzij hun natuurlijke schurende eigenschappen scrubben deze groenten vlekken van je tanden af en maken ze de tanden gezonder en sterker. Je kunt ervoor kiezen om veel van deze groenten te eten, maar je kunt ook enkele minuten met de groenten zachtjes over je tanden heen schuren, net als wanneer je je tanden poetst
dentalteddy bear

Sorry ik ben maar een domme tandarts , maar zuren lossen glazuur op en bleken niet.
Dat zijn nog altijd peroxiden en oxidatieprocessen.
Als je daar toch in eloofddoe het dan met een citroen die zal als je die theorie geloofd nog beter werken. Maar dit is niet mijn advies integendeel.
zuren breken tandmateriaal af en halen geen kleurstof weg. Uiteindelijk zal de oppervlakkige kleurstof in het opgelostte glauur wel verdwijnn maaris ook dit glazuur weg ...
zo, 06/26/2011 - 08:10 Permalink
zel'dovich

Hoi,

In fruit zitten allerlei organische zuren, waaronder appelzuur ("malic acid"). Dat zou helpen om aanslag te verwijderen, maar of het zo is weet ik niet. Technisch gezien is het geen bleken. Zoals DentalTeddybear aangaf tasten zuren het glazuur aan. Maar in de methode wordt geadviseerd om aardbeien te gebruiken met "baking powder" (zuiveringszout). Dat neutraliseert het zuur grotendeels. Hetzelfde spul dat in Rennies zit voor mensen met "brandend maagzuur". Wat dat betreft zal de schadelijke werking wel meevallen. Maar ik denk niet dat het een evengoed alternatief is dan "echt bleken" met een peroxide.
ma, 06/27/2011 - 00:41 Permalink