Zo'n 3 maanden geleden ben ik bij de mondhyg (preventieassistente) geweest en die vertelde mij dat ik last had van tandvleesontstekingen op diverse plekken in de mond. Heb poetsinstructie gehad en hoe ik moet stoken.
Nu stook ik trouw elke dag, alleen 2x per dag poetsen schiet er vaak bij in. Daar ga ik extra hard aan werken. De afgelopen 4 weken ben ik ziek geweest en nu zie ik dat die rode puntjes van onsteking weer wat toegenomen zijn. Kan dit komen door te lage weerstand??
Ik blijf stoken en poetsen (poets electrisch Oral B). Moet ik nog speciale tandpasta en of mondspoeling gebruiken (als aanvulling!)? Ik ben doodsbang voor paradontitis, zit namelijk in de familie. En wil het echt voorkomen.
Vrijdag ga ik weer naar de mondhyg, maar tevreden zal ze nog niet zijn dus. Ik ga echt hard mijn best doen gewoon 2x per dag te poetsen. Ik weet dat dat echt goed helpt. Nog meer tips???
Nu stook ik trouw elke dag, alleen 2x per dag poetsen schiet er vaak bij in. Daar ga ik extra hard aan werken. De afgelopen 4 weken ben ik ziek geweest en nu zie ik dat die rode puntjes van onsteking weer wat toegenomen zijn. Kan dit komen door te lage weerstand??
Ik blijf stoken en poetsen (poets electrisch Oral B). Moet ik nog speciale tandpasta en of mondspoeling gebruiken (als aanvulling!)? Ik ben doodsbang voor paradontitis, zit namelijk in de familie. En wil het echt voorkomen.
Vrijdag ga ik weer naar de mondhyg, maar tevreden zal ze nog niet zijn dus. Ik ga echt hard mijn best doen gewoon 2x per dag te poetsen. Ik weet dat dat echt goed helpt. Nog meer tips???
Re: tandvleesontsteking, kleine rode puntjes
De lage weerstand kan parten spelen. Het is inderdaad heel verstandig om dagelijks te stokeren en 2 keer pd te poetsen. Een extra spoelmiddel of special tandpasta is niet nodig. Tenzij je echt iets extra's wil doen. Ik vrees dat je te laat bent met het poetsen...een goede prev.ass ziet aan de bloedingen wel dat er onvoldoende is gepoetst.
Re: tandvleesontsteking, kleine rode puntjes
dit gevoel vast houden, eeuwig . als je zelf verslapt wordt je een quitter en ligt de paro op de loer