Bleken na wortenkanaalbehandeling

Author:
Jv
Posted:
di, 07/12/2011 - 11:56
Beste lezers, heb zojuist een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Een eerste kanaalbehandeling is al 2 jaar geleden gedaan, maar die was niet goed uitgevoerd en dit keer bij een endodontoloog geweest en lijkt allemaal goed te zijn gegaan.
Tand moet nog definitief gevuld worden en de keus is of ik het laat bleken van binnenuit of niet, scheelt 100 euro. Wat is jullie advies? De tand is dus 2 jaar geleden ook al behandeld en vind de kleur nu nog prima. Dus ik verwacht niet dat de tand na deze behandeling opeens wel gaat verkleuren.
En dat bleken kan achteraf ook alleen dan is het wat gecompliceerder door de definitieve vulling, wordt het dan ook veel meer dan die 100 euro? Anders neem ik de gok gewoon en zie ik wel hoe het loopt zonder te bleken.
Alvast hartelijk dank,
Jesper
mecánico para …

als ie nu niet verkleurd is en de wortelvulling is tot ongeveer een millimeter onder het tandvlees verwijderd, dan zou ik de tand lekker zonder bleken gaan vullen met een heerlijk wit composiet. zolang de wortel ingang is afgedekt verkleurd ie niet zo snel. Het zijn de cementen en rubbers die de verkleuring veroorzaken, niet iets anders.
di, 07/12/2011 - 21:55 Permalink